tineke-new-life.reismee.nl

De bus in CR en meer

Vrijdag moest ik voor mijn 'werk' de producten verkopen in een bar/restaurant. Zo'n 17 km verder langs de ongeasvalteerde weg. Ik wilde niet met mijn huurauto gaan om meer brokken te voorkomen, men moet nl. ook door 2 rivieren heen rijden. Maar er rijdt een 'bus', de collectivo, 2x per dag, om 6:00 uur en om 13:30 uur. De collectivo is eigenlijk een vrachtauto waar er in de laadbak banken zijn gemonteerd. Je kunt gewoon langs de route gaan staan en je hand opsteken, de collectivo stopt dan. Als er iemand moest uitstappen werd er op het dak van de cabine geklopt. Je wordt helemaal door elkaar geschud achterin, met frisse lucht omdat de bak open is, wel met een overkapping.

De huizen hier zijn erg simpel, de daken allemaal van golfplaat. Meestal houten wanden, maar de luxere huizen van gepleisterde wanden. De huisdieren lopen hier allemaal los, ook de honden zijn nooit aangelijnd, maar niet agressief. Ze behandelen de honden hier ontzettend goed. De mensen zijn vriendelijk en rustig in dit gedeelte van het land. Aan de Caribische kust schijnt het anders te zijn, meer drank en drugs, maar waar ik gisteren was werd er ook flink marihuana gerookt. Weinig verkocht overigens, de producten zijn veel te duur in mijn ogen, een klein potje creme voor 15 dollar! Maar ik heb het eerder verteld, alles is hier ontzettend duur door de toeristen. Veel Amerikanen leven hier en zijn eigenaar van een cafe of surfschool. Op de plek waar ik gisteren was komen veel toeristen om te eten, zo heb ik Duitsers, Belgen, Zwitsers, meisje uit IJsland ontmoet. Het is wel leuk om met iedereen een praatje te maken.

Vanochtend yoga les gedaan samen met Zahra, de vrouw waar ik nu verblijf. Les in het Spaans, maar het ging goed, een heel goede les in een prachtige tuin. Midden tussen de bomen en de aapjes klimmen hier vrolijk rond.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!