tineke-new-life.reismee.nl

Flexibiliteit en engelen op mijn pad..

Vanochtend uit huis gezet door de somalische vrouw, er valt met mij niet te leven... Ze heeft smetvrees, dus ik waste niet goed af, het sponsje kneep ik niet goed uit, de koelkast liet ik te lang open. De badkamer moest met een oude tandenborstel worden schoongemaakt om schimmel te voorkomen, tja! Dus opnieuw op zoek naar een bed voor de nacht. Ik had al eerder een Hollander ontmoet die hier op een restaurant 'past'. Daar ging ik maar even koffie drinken en informeren of hij iets wist. Ook of hij kon informeren naar wildlife rescue centre hier in Osa, daar had ik nl. over gehoord. Hij verwees me naar cabinas Jimenez, de eigenaar zou het rescue centre hebben opgezet. Daar was voor een nacht een kamer vrij, ik hoef dus niet op het strand te slapen vannacht... De vrouw achter de receptie sprak goed engels en was zo vriendelijk om te informeren naar vrijwilligerswerk in het rescue centre. Dat is in feite mijn doel hier in CR! Ik kreeg de vrouw aan de lijn, een Amerikaanse, en er is mogelijkheid om vrijwilligerswerk te doen. Vanaf vrijdag 2 maart, mijn moeders verjaardag, 95 jaar, brengt vast geluk! Er komt dan ook een Duits stel om te helpen daar. Het is echt in de bush en je kunt er alleen met een boot komen. Tevens worden er tochten voor toeristen naartoe verzorgd. Overal waar geld mee kan worden verdiend met toeristen wordt hier gedaan. Ik ben heel benieuwd, het zal een hele ervaring zijn. Geen internet, misschien zelfs weinig of geen stroom, back to basic, ik ga het beleven!

Tot zover alles goed, nu nog ergens slapen totaan vrijdag.. Hoogseizoen hier, dus elke redelijk schone en betaalbare plek is volgeboekt. De vrouw achter de receptie zag mijn verdrietige, nogal wanhopige blik en nodigde me uit in haar huis, ongelooflijk toch? Haar vader was een missionaris en ik zei: 'hij heeft een engel groot gebracht'. Koffie drinken op het strand, ik stond nl. om 7:30 uur al op straat. Een prachtige locatie met palmbomen, kokosnootbomen, papegaaien, fregatvogels en andere vogels die daar rondvliegen, met uitzicht over de oceaan. Daar was ik even aan het bijkomen van de nare opmerkingen van de somalische dame. Toen kwam er een jonge vrouw een praatje maken, Donna uit Zuid Afrika. Ze werkt hier als English teacher sinds 1 week. Ze heeft ook alles opgegeven in SA, daar was ze nurse, maar ze wil graag ervaringen opdoen in haar leven. Zo gezellig, we hebben de hele zondag samen doorgebracht. Zo zie je maar, er gebeurt iets naars en er komt weer iets moois voor terug!

Oeps, de stroom valt uit. Gebeurt ook regelmatig hier. Het is een land waar nog veel verbeteringen nodig zijn. Wegen, stroomvoorziening, sommige huizen hebben zelfs nog geen stromend water, meestal alleen koud water.

Reacties

Reacties

Elly

Tineke, dat is een heftig verhaal...bijna het etiket “ zwerfster” maar zo zie je maar ergens komt er altijd weer iets op je pad...een handreiking die je kunt pakken en kun je weer verder....heel mooi hoor...!
Liefs x

Han

Wat een avonturen we duimen voor je dat je leuk werk vind en de goede mensen blijft ontmoeten.groetjes van ons

Maria

Jeetje Tineke wat een belevenissen! Zo ontmoet je wel alle soorten schepselen die er zoal rondlopen! Van bovenaf zal er steeds wel iets op je pad komen wat je verder helpt! Vertrouwen heb je, dat blijkt maar weer... wat fijn dat je ons zo meeneemt op je reis. Ik kijk uit naar je verhalen, wordt een mooi boek... Veel liefs! ❤️❤️

Jeannette

Tineke, met vertrouwen en geduld kom je een heel eind, dat blijkt maar weer.
Ga zo door, ik wens je heel veel geluk!

Ina

Tja, het lijkt mij niet gemakkelijk; maar inderdaad wel heel prettig dat je fijne mensen ontmoet.
Tot het volgende verslag.
Groetjes vanuit Harmelen

Jacqueline van Westerloo

Lieve Tineke, wat maak je veel mee ?!?!?! spannend allemaal. Gelukkig komt er wel weer iets nieuws en positiefs op je pad. Daar ben ik blij om. Ik bewonder je, laat dat duidelijk zijn :-). Knuffel van mij.

Anneke

Mooi verhaal weer Tineke, op het eind komt het toch altijd weer goed. En die Engelen.... Je krijgt wat je verdiend!

Bianca

Heftig verhaal maar je komt altijd weer iemand tegen die je helpt . Je hebt een engeltje bij je. Een echte avonturier ben je. Veel geluk en liefde op je pad.lieve groet Bianca

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!