tineke-new-life.reismee.nl

Lieve Tico's

Tico's worden de Costa Ricaanse mensen genoemd. 4 Personen van 1 familie werken hier permanent. Ze komen elke ochtend om 6:00 uur met de boot hiernaar toe en werken tot 15:00 uur voor 20 euro per dag. Ze worden flink uitgebuit door de dame. Ze werken heel hard, en hebben een hok zonder stroom waar ze ontbijten en lunchen. Ze zorgen ervoor dat de dieren (in kooien) worden gevoerd. Kimberly is een intelligente vrouw van 25 jaar, spreekt goed Engels en heeft gestudeerd, ik heb al gezegd dat ze wel meer waard is dan 20 euro per dag. Ze werken 12 dagen achter elkaar, dan 3 dagen vrij. Haar vriend David gaat me vandaag al met de boot overzetten, hoef ik niet langer in een kooi te leven.

Ik mag terug komen bij Lea, waar ik eerder heb verbleven. Lieve mensen allemaal echt, maar de Amerikanen, nee dat is een ander slag... Straks eerst maar eens nadenken wat ik ga doen, misschien toch eerder naar huis? Holland moet ik zeggen, want voorlopig heb ik geen huis...

Zo maak ik een hoop mee! Tussendoor probeer ik ook te genieten van de mooie natuur, de zee, de vogels en van de vriendelijke mensen. Something good, something bad...

Reacties

Reacties

Anneke

pffft heftig allemaal, gelukkig heb je de keuze daar weg te gaan. ik zeg wegwezen!!!!

Lida

Je maakt wel wat mee zeg heel interessant om het zo op papier met jou mee te maken veel succes en sterkte nog de komende tijd.

Bianca

Zo zie je de andere kant van de wereld het is leuk om zo alles te ontdekken maar je maakt wat mee. Nederland is zo slecht nog niet. Je durfd wel maar mij lijkt het doodeng. Toch maar eerder terug?

Maria

Ook al was het voor je eigen veiligheid, vrijheid is een groot goed. Zo zijn we allemaal min of meer gevangen in onze mogelijkheden...dus...volg je hart en leer van je ervaringen. Veel succes met het vinden van nieuwe opties! Fijn dat je eerder weg kon! ❤️

José

Jammer dat het tegenvalt maar er komt vast wel weer iets leuks op je pad. Soms liggen de mogelijkheden voor je voeten. Fijn dat je bij de ouwe knor eerder weg kon komen. Sterkte en liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!