tineke-new-life.reismee.nl

Nieuwe plannen

Allereerst bedankt voor alle reacties, dat is toch wel een hele ondersteuning.

Als de dingen niet gaan zoals we in ons hoofd hebben is een van de reacties 'vluchten'. Van de 4 f's (fight, flight, freeze or fiddle around). Mijn reactie vanuit de jungle was eerst 'freeze' en daarna, wegwezen! Ik ben weer helemaal bijgekomen na in de kooi te hebben geleefd bij een gekke vrouw. Ik verblijf voorlopig bij Lea, met eigen kamer met douche en toilet. Haar ouders wonen vlakbij, daar hebben we vanochtend ontbeten. Zoals eerder vermeld, ze hebben hier geen stofzuiger, de bezem gaat door de kamer, veel stof. Ik vertelde van de automatische stofzuiger die we tegenwoordig ook hebben. Marina, de moeder van Lea vond dat maar niks, wat moest ze dan elke dag doen?

Een verhaal van de familie. Marina en haar man Raphael hebben 5 kinderen, 3 vrouwen, 2 mannen en 8 kleinkinderen. Een broer van Lea heeft 4 kinderen, maar zijn vrouw is bij hem weggelopen en heeft ook de kinderen in de steek gelaten. Deze broer woont in het noorden van het land, zo'n 300 km hier vandaan op een boerderij. Die kon vanwege het werk niet goed voor de kinderen zorgen. 2 Kinderen 15 en 17 jaar wonen nu bij opa en oma en gaan weer naar school. Ze waren gaan drinken en marihuana gaan roken. Lea en haar broers en zussen zorgen voor het geld. Wat geweldig zoals ze hier met elkaar alles delen.

Mijn plan is om Lea en de familie te helpen. Raphael moet naar San José voor een week, dan ga ik daar helpen. Ze hebben kippen en honden en katten en een grote groenten tuin. Lea haar man werkt buiten de deur 12 dagen, ik ga haar helpen met klusjes in huis en tuin. Ze moet schilderen en ze wil graag een kruidentuin maken. In april gaan we op bezoek naar haar broer in Guanacaste.

In en om het huis is zo'n beetje alles stuk. Vandaag op de fiets hier naartoe gereden, de band was lek, spatbord los en trappers scheef. Ook alle pannen en kopjes zijn stuk, maar alles wordt gebruikt. Ze zijn altijd druk met werken buiten de deur om geld te verdienen, de klussen thuis zijn van minder belang. Ze zijn er niet minder vrolijk onder.

Straks heerlijk naar het strand met mijn nieuwe vriendin Donna uit Zuid-Afrika, zij werkt als Engelse lerares op school hier.

Brigit

Pfffhhhh wat een avonturen. Dat is niet niks zeg!!! Nu zit je gelukkig weer in rustiger vaarwater. Zet hem op en geniet er van?

José

Fijn dat je weer op een vertrouwde plek zit en weer kan genieten.

Joyce

Wat een belevenissen Tineke. En ook voor mij als lezer heel leerzaam, hoe je met alles omgaat. Dank je voor je verhalen.

Moos

Het is een groot avontuur, fijn dat je de komende tijd bij Lea en de familie bent. Heel leuk om al je belevenissen te volgen. Hug van ons

Anja

Jeetje, wat een leven leiden deze mensen. Je maakt de andere kant van ons bestaan mee. Fijn dat je een beetje kan helpen. Ik wens je sterkte en plezier, pas goed op jezelf. Liefs, ook van Theo

Anneke

wat een avonturen! fijn dat je weer bij je vrienden bent en in wat rustiger vaarwater. Mooi dat je iets voor hun kunt betekenen. liefs

Maria

Mooi Tineke hoe alles weer op zijn pootjes terechtkomt! Jorinde zei ‘out of the blue’ toen ze bij ons logeerde “alles komt altijd weer goed oma, want een wondje geneest ook altijd vanzelf”. Dat vertrouwen is zo belangrijk om ons te herinneren! Dat het gaat zoals het gaat en jij je weg weer vind, mooi hoor en fijn om je berichten te lezen! Liefs... ❤️

Jeannette

Goed hoor Tineke, gewoon doorgaan is het beste wat je kunt doen. Dat doe ik ook, het leven zit vol verrassingen. Veel sterkte en succes, Jeannette