tineke-new-life.reismee.nl

Drake Bay pacific ocean

Vanochtend vroeg vertrokken met Martin, de man van Lea naar Drake Bay. Een klein plaatsje aan de andere kant van het schiereiland. Hij heeft een bouwbedrijf en krijgt een grote opdracht om hier een hotel te bouwen. Hier zijn vele verblijven voor toeristen. De prijzen verschillen enorm, van 200 dollar per nacht tot 20 dollar. Ik heb een prachtige kamer voor 17 euro per nacht, niet gek! Er is ook een keuken waar ik kan koken, koffie zetten en een koelkast waar ik eten in kan zetten. Schone kamer, prima bed en een warme douche (ook wel lekker na dagelijks koud douchen, maar ook dat went)!

De weg hier naartoe was prachtig, door de natuur heen, weinig verkeer want het is een onverharde weg. In dit gebied wonen oorspronkelijke bewoners van Costa Rica, indianen. Die hebben hier vroeger een stuk land gekregen. Met de 4x4 wel 5 rivieren doorkruist, we kwamen flink door elkaar geschud aan. In de regentijd kunnen de bewoners van dit plaatsje niet weg. Er is hier geen bank, al het voedsel wordt aangevoerd vanuit Golfito, met de boot naar Puerto Jimenez en dan met vrachtwagens hier naartoe. Vlak voor de regentijd, die maanden kan duren, slaan de bewoners heel veel voorraad in. De rivieren zijn dan zo hoog, dan is er geen verkeer mogelijk. Momenteel is er ook geen medische hulp hier, maar er wordt nu een kliniek gebouwd.

Raphael, de vader van Lea, was hier 40 jaar geleden priester. Hij vertelde dat er toen nog geen weg was, men kon alleen per boot hier komen. Hij ging vandaag mee om vrienden te bezoeken, hij is hier jaren niet geweest.

Zojuist een flinke regenbui, kort maar hevig! Heerlijk verfrissend, elke dag warm en stoffig vanwege de auto's over de onverharde wegen. Ik geloof niet dat ik in zo'n stoffig land kan wonen. Alles zit hier onder een dikke laag stof, auto's, stoelen, tafels, de bomen en planten. Laatst stond ik onder een boom, omdat het regende. Het vuil van de boom regende eraf, ik werd helemaal vies! Ja, nogmaals het is zo'n andere wereld, niets is hetzelfde. Mooi om mee te maken!

Gisteren mijn moeder gebeld, ze was blij dat ze mijn stem kon horen. De techniek tegenwoordig is mooi. Hier loopt overigens ook iedereen op z'n mobiele telefoon te staren. Weinig geld, maar een telefoon lijkt wel prioriteit te zijn. Overal WiFi, dat is wel handig voor mijn verhalen...



Reacties

Reacties

Maria

Fijn weer een beetje luxe nu en privacy. Je kunt dus beter in de regen gaan staan dan schuilen om schoon te blijven... ?, ben je meteen gedoucht! Benieuwd of je daar blijft of weer mee terug reist..., lijkt me wel vermoeiend om zo door elkaar geschud te reizen. Zo te lezen zit je wel bij een gezin dat het financieel goed heeft. Stuur je nog wat foto’s? Liefs ❤️❤️

Bianca

Mooie Verhalen je kunt wel schrijfster worden. Wat maak je veel mee geweldig dat je zo opgenomen bent door dat gezin. Als toerist maak je dit niet gauw mee. Fijn dat je voor weinig een kamer hebt gevonden. Lieve groet Bianca??????

Anneke

Ik zou daar lekker nog even blijven! Mooie verhalen, lieve mensen. Lieve groetjes

Ina

De aantrekkelijke kanten van Costa Rica en de kant waar bewoners mee van doen hebben komen mooi in jouw verhaal naar voren. Het is een afwisselend bestaan vanaf de eerste dag van aankomst tot nu toe. We beleven jouw reis op deze manier mooi mee.

Hier wordt het morgen wederom winters koud, dus, het klimaat waar jij jezelf in bevind is dan wel prettiger.
Groetjes vanuit Harmelen

Donna

Ek is bly Jy het a lekker vakansie in Drake Bay gehad.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!