tineke-new-life.reismee.nl

Dolfijnen, tonijn, needle fish en magische kleuren

Vandaag mezelf op een snorkel tour getracteerd. Met de boot naar Cano Island, zo'n 45 minuten varen over de Pacific ocean. Het was opnieuw een prachtige dag, weinig wind of golven. Op de heenweg kwamen we een hele familie dolfijnen tegen! Zo bijzonder, ze komen voor de boot uit zwemmen en springen heel speels uit het water. Een cadeautje in de vroege ochtend. Het ritme is hier vroeg naar bed, het is om 18:00 uur al donker, en de dag begint vroeg. Meestal om 6:00 uur, de boottocht begon om 7:00 uur. Isla del Cano behoort tot het Corcovado national park. Daar woont niemand en wordt 24 uur bewaakt, alle bezoekers worden geregistreerd. Men mag het eiland niet zonder gids betreden. Wij hebben rond het eiland gesnorkeld, Mooi!!

Het water is zo helder, je kunt wel 10 meter diep of ver kijken, prima om te snorkelen. Zoveel verschillende vissen met de mooiste kleuren, sommige geven gewoon licht. Ook gebeten door een jelly fish (kwal), die zie je niet, maar voelt de prikken des te meer. Dat was minder leuk, maar ja naast alle muggenbeten kan ik er ook nog wel een kwallenbeet bij hebben. Je kunt hier Aloë Vera kopen, dat geeft wel verkoeling. Nu aan het bijkomen in een hangmat, als je er eenmaal in geklommen bent, ligt het heerlijk...

Joyce

Mooi Tineke, een geheugen gevuld met waardevolle herinneringen!
Blijf genieten ☀️?

Saskia

Hoi Tineke,
Wat een heerlijk verhaal: dolfijnen, snorkelen, life is good! Behalve de kwallenbeet dan ;) Op la Dolce Vita dwarrelen voorzichtig een paar sneeuwvlokjes rond na het prachtige lenteweer is dit weer een beetje wennen. Geniet van de zon en wij genieten met jou mee door je verhalen: dank! Knuffel voor jou! Liefs, Saskia

Bianca

Je bent echt in het paradijs. Heerlijk snorkeln in een azurblauwe zee. Wat wil je nog meerHier is het koud met veel wind geniet maar lekker.
Lieve groet Bianca

barbara

dit klinkt heerlijk zeg!

Anneke

af en toe ben ik zo jaloers op je.....

Sonja Bruning-Westenberg

Hallo Tineke,
Van Marjolein ontving ik je bericht, over de dolfijnen, je beleeft prachtige avonturen, lijkt me ook erg boeiend , ik wens je veel succes in dat heerlijke oord !
V.a. 27 maart ga ik weer beeldhouwen in Mijdrecht!
Lieve groet Sonja