tineke-new-life.reismee.nl

Grote golven...

Gisteren een prachtige wandeling langs de kust gemaakt, er is een wandelpad door de bomen gemaakt. Je komt grote ficussen tegen, mega palmbomen, bananen bomen, en de kleurige bloemen ruiken heerlijk zoet. Regelmatig vliegt er een kolibrie, of prachtig gekleurde vlinder voorbij. Ik was samen met een Duits meisje, die was klaar met haar studie. Hoe verder weg van het dorpje, hoe luxer de resorts, tot 500 dollar per nacht! We deden net alsof we heel rijk waren en gingen daar heerlijk in de prachtige stoelen zitten en bestelde gewoon water, dat is gratis :-)) We hadden een heerlijke dag. Aan het einde van de wandeling namen we een duik in zee, heerlijk verkoelend. Maar de zee heeft hier af en toe een hele grote golf, ik zag de golf niet aankomen toen ik uit het water kwam. Een grote golf sloeg me 3x ondersteboven, ik kon amper ademhalen.. Gelukkig kan ik heel goed zwemmen en raak ik niet snel in paniek, maar daarna stond ik te trillen op mijn benen. Mijn hartslag was flink opgelopen. En helaas heb ik hierbij mijn zonnebril op sterkte verloren... Die hou ik meestal op omdat de lucht zo scherp is. Vandaag loop ik opnieuw naar dat punt, 45 minuten heen, 45 minuten terug en hopelijk heeft iemand mijn bril gevonden.. Ik kan eigenlijk niet zonder hier.

Vanochtend vroeg (6:00 uur)! Met de Kayak weggeweest, heel mooi door de mangrove. Opnieuw was de zee onstuimig en sloeg de Kayak om, ik lag eronder. Dus voorlopig even rustig aan, ben nu aan het bijkomen van de avonturen met ontbijt.. Traditioneel CR ontbijt, pinta (rijst met zwarte bonen) groente en een ei. Men kan het ook met kip bestellen.

Zojuist kwam er een hele stoet mooi opgetuigde paarden met ruiters voorbij. Waarschijnlijk een wedstrijd, iedereen had een rugnummer op. De paarden worden zonder bit in bereden, dat zouden ze in Nederland ook moeten doen, een bit is niet nodig! Een paard is zo gevoelig, kan zonder problemen de juiste kant op gestuurd worden met lichaamstaal.

Reacties

Reacties

Bianca

Wat een verhaal . Fijn dat je even gezelschap had voor een dag. Je ziet maar de golven zijn gevaarlijk je hebt nog geluk gehad. Die zonnebril vind je nooit meer terug. Ik ben er ook wel eens een in de golven verloren. Zo heb je toch een heerlijk vakantie. Beter dan op kantoor.
Geniet verder.
Lieve groet ???????????

Maria

Jeetje Tineke, dat is schrikken! Gelukkig ben je er heelhuids uitgekomen.. ?. En dat nog wel 2x, was je niet gewaarschuwd?
Nu ja, wel een avontuur om na te vertellen, heb je toch maar mooi beleefd. En ja, die zonnebril is weg. Ik ben eens een gouden kettinkje in de hoge golven kwijt geraakt, ik was ook omgevallen maar niet zo erg als jij... Daarna miste ik mijn kettinkje. De zee neemt en geeft. Pas je nu een beetje op? Liefs... ?

Jacqueline

Op een luxe terras plaatsnemen en alleen gratis water bestellen. Tja, dat is in NL niet mogelijk, je krijgt wel een glaasje water (soms gratis) naast je bestelling. Water is ZO krachtig, dus voortaan oppassen en nooit alleen de zee in. Rijke ervaringen. Schitterend. Geniet ervan!

Agaath

Fijn dat je een engeltje bij je hebt. Toch wel even schrikken. Wat een belevenissen allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!