tineke-new-life.reismee.nl

Goodbye, dom gedaan en bezoek San Jose

Vanochtend om 5 uur, lekker vroeg, vertrok de bus vanuit Puerto Jimenez richting San Jose. Lea bracht me met de auto naar de bus, zo'n 20 minuten rijden, de kinderen kwamen mee om me uit te zwaaien! Lief allemaal, het was tenslotte 4:30 uur in de morgen. Veel knuffels en kusjes mocht ik ontvangen en ik ben altijd welkom. Wat een hartverwarmende ervaring heb ik opgedaan, ik neem ze mee naar Nederland. In totaal deed de bus er 9 uur over.. San Jose is de hoofdstad van Costa Rica, van hier vertrekken de internationale vluchten.

Na zoveel dagen bij de familie van Lea gelogeerd te hebben, zijn we aardig aan elkaar gehecht geraakt. We hebben veel leuke dingen met elkaar gedaan. Gisteren met de kinderen naar het strand geweest, heerlijk spelen in de zee en een lekkere lunch mee. Ik had het liedje gezongen van vroeger: 'We gaan naar Zandvoort al aan de zee, we nemen broodjes en koffie mee, oh het is een heerlijkheid, als je van de duinen glijdt, we gaan naar Zandvoort al aan de zee!' Ze vinden het altijd leuk als ik een liedje zing, ook als ze het niet verstaan. Ik moet wel altijd vertellen waar het liedje over gaat. Lea heeft als afscheid heerlijk voor me gekookt, aardappelpuree, salade en vis. Uiteraard met rijst erbij!. Na het eten heeft Kathryn (17 jaar) een prachtig lied voor me gezongen, Lea heeft de mooie tekening die ze had gemaakt als cadeau voor me laten lamineren. Allemaal even lief. Dinsdag was het afscheid van de ouders van Lea, Raphael en Marina. Als ik terugkom, gaan we met zijn allen naar Guanacaste, in het noorden van Costa Rica, waar ze een boerderij hebben. Bij het afscheid hebben ze voor een veilige terugreis gebeden.

Wat ben ik dom geweest!! Ik wilde eerder naar huis, mijn vlucht moest dus omgeboekt worden. Ik kwam er niet zo goed uit, de prijzen waren ook behoorlijk. Toen kwam er een advertentie voor een vlucht naar Costa Rica voorbij, zoals er telkens advertenties voorbij komen als je ergens voor hebt gegoogled. Ik had gewoon een nieuw ticket geboekt voor 600 euro, veel goedkoper dan omboeken, zo beredeneerde ik. Maar ja, goedkoop is duurkoop zeggen ze weleens. Nou in dit geval zeker! Want als men geen gebruik maakt van de heenvlucht vervalt het hele ticket! Wist ik niet.. Bij het online inchecken kwam ik hier achter, weer wat geleerd. Dus boek nooit een retour vlucht als je maar een vlucht wilt gebruiken. Vandaag contact opgenomen met de maatschappij, nu vlieg ik zondag terug. Ik ben allang blij dat ik er vanmiddag achter kwam en niet morgenvroeg om 5:00 uur op de luchthaven.

Nou ja, ik ga er maar wat van maken hier in de hoofdstad. Goede Vrijdag wordt als een heilige dag gezien, alles is dicht morgen, behalve de kerken. Nu luiden ook volop kerkklokken, morgen ga ik lekker op pad. Er schijnen ook processies door de stad te gaan, ook wel een hele belevenis. Zaterdag is alles weer open, er is een goudmuseum en een Jademuseum. Een dagje cultuur na alle natuurbelevenissen vind ik ook leuk.

Reacties

Reacties

Joyce

Geniet van je onverwachte dagen in San Jose. Wie weet welk mooi avontuur je nog beleeft. En een goede reis terug!

Elly

Wat een mooi afscheid Tineke heb je gehad met deze lieve mensen...voor eeuwig in je hart gesloten.
Even een teleurstelling van je terugreis, maar jouw positiviteit wint het weer en ga je er iets van maken in de grote stad. Een goede reis terug Tineke en tot snel weerziens. Liefs ?

Maria

Ha,ha, wat een logica..., zoiets had mij nu ook kunnen overkomen, gewoon denken, β€˜ik ben er al’ dus hoef alleen maar de terugreis te gebruiken van het ticket..! Computers zijn te rechtlijnig en houden niet van omweggetjes.. ?. Maak er nog wat van, je hebt al plannen genoeg dus je komt die twee dagen wel door. Wat fantastisch lieve mensen heb je daar gevonden, van die gastvrijheid kunnen we hier nog heel wat opsteken in ons koude kikkerlandje. Geniet ervan en een fijne veilige paasvlucht gewenst! ????

Jetty

Je bent zo positief Tineke , geweldig dat je alles zo goed oppakt. Geniet van de mooie paasfestiviteiten en een goede terug reis toegewenst. Inderdaad met alle mooie en lieve herinneringen in je hart.

Agaath

Nou, wat maken ze het toch lastig met dat omboeken. Zo duur. Wel begrijpelijk als je iets goedkopers bedenkt. Maar ja, je maakt er weer iets van.
Die hartelijkheid daar zoals je het beschrijft is iets kostbaars om voor altijd te koesteren. Wij kunnen daar iets van leren met al onze luxe. Waar gaat het allemaal om?
Nog een goede terugvlucht. Je weet, de koffie en een fijn bed om uit te rusten staat hier altijd klaar!

Ingrid

Geniet van de laatste paar dagen en een goede terugreis gewenst

Doortje

Dat zal vast een bedoeling zijn dat je nog een paar dagen extra blijft. Ik was jaren geleden tijdens Pasen in Costa Rica. Vond het heel bijzonder om te mogen ervaren. Geniet !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!