tineke-new-life.reismee.nl

Op pad met de camper

Sinds ruim een week is mijn nieuwe avontuur gestart. In de weken daarvoor heb ik de camper aangepast aan mijn wensen, vooral meer kastruimte heb ik gecre"eerd, de 'badkamer' een leuk kleurtje gegeven. Ik ben heel dankbaar dat ik in het huis van vrienden Han en Nel op park Dolce Vita mocht verblijven, van daaruit kon ik alles in orde te maken. Opnieuw veel spullen uitgezocht, een camper heeft nu eenmaal een beperkte ruimte. Ik zal bekennen dat het geen makkelijk proces is zo zonder huis. De camper is nu mijn nieuwe woning, hij is wel heel mooi en veilig. Bouwjaar 2016, met weinig kilometers op de teller. Op dit moment voel ik mij vaak nog totaal ontheemd en onrustig. Een thuisbasis ontbreekt nu en een toekomst zonder vaste kaders geeft onzekerheid. Maar de nieuwe weg is ingeslagen, daarnaast is het goede dat ik alle vrijheid en volop mogelijkheden heb. Ik kan neerstrijken waar ik maar wil en blijven op een plek wat goed voelt.

Ik ben allereerst naar Willy en Reitze in Friesland geweest, die hebben een mini camping 'De Pressefinne'. Gelegen aan een van de prachtige Frieze meren. Het was prachtig weer, dus prima omstandigheden om het camperen te gaan leren. Want ik heb echt nog veel te leren. Overal aan denken als je gaat rijden, de koelkast op een andere stand zetten, gasflessen dicht, alle ramen sluiten, trapje inklappen, alle spullen vastbinden of zo neerzetten dat het niet kan schuiven. Dan heb ik mij moeten verdiepen in allerlei praktische zaken, een nieuwe wereld gaat er ineens voor me open. WiFi-versterker, een Bluetooth speaker, oplaadbare zaklamp, een omvormer, 12 Volt netspanning, wat kan er op de gasflessen etc. Ook een planning maken is leuk, maar neemt heel wat tijd. Na Friesland nog wat spullen bij zus Maria in Niehove gebracht, een mooi historisch dorp vlakbij Groningen. Maria en haar man Lex hebben 2 jaar geleden daar een prachtige grote woning gekocht. Mijn tocht vervolgd via zus Agaath in Driebergen, daar ben ik wel enigzins tot rust gekomen. Prachtige bosrijke omgeving, veel staat er in bloei in deze tijd van het jaar. Heerlijk gefietst en het Gimborn Arboretum bezocht. Dit is een park met bomen en struiken van de hele wereld. De heer Gimborn reisde voor inkopen van inkt naar vele landen, uit elk land nam hij zaad of stekken mee van bomen en struiken. Deze zijn allemaal geplant in een groot park in Driebergen, inmiddels uitgegroeid tot volwassen bomen. Overal staan naamborden bij, heel leerzaam en de geuren waren heerlijk daar.

Gisteren hebben mijn zus en zwager mij uitgezwaaid, het is wel een stoer gevoel zo achter het stuur van deze mooie camper. Hij rijdt prima, ik zit lekker hoog, dus goed overzicht op de weg. Nog even naar Roosendaal gereden, bij mijn tante zuster Egidia langs gegaan. Een eeuwige trouwe fan, altijd meelevend en opbeurende mailtjes krijg ik. Niet alleen ik, maar ze is zeer belangstellend voor alle nichten en neven. Haar gezondheid laat het nogal afweten, maar in de rolstoel wilde ze heel graag de camper bezichtigen. Een heel gezellige dag hadden we samen.

Neergestreken op een boerderij camping in Zeeland, heerlijk rustig hier, prima geslapen. Donderdag heb ik de ferry geboekt van Duinkerken naar Dover, vandaag rijd ik naar een camping in De Panne. Het is nu bewolkt hier in Zeeland, ik ga mijn camper voor vertrek straks in orde maken. Een tocht van 160 km voor de boeg, kan ik lekker rustig de tijd daarvoor nemen.

Reacties

Reacties

Claudia en Babs

Oooooh wat spannend en wat leuk!!! Nu al! We reizen met je mee hoor Tineke!

Han

Hoi Tineke , fijn dat alles goed gaat met je camper je moet inderdaad alles controleren voor je gaat rijden anders is het hommeles in de camper.
Goede reis en we volgen je met je reisblog , groeten Han en Ada

barbara

Go Tineke Go! :-)

Mirjam

Hi Tineke, goede reis in dit nieuwe hoofdstuk! Ik reis vanop afstand een beetje mee:)

Lida

Geweldig tineke dat je dit allemaal zo doet op je eigen manier heel veel succes en plezier er mee.

Willy

You go girl !!!

Goeie reis Tineke en tot later !!

Joyce

Hai Tineke, wederom een hele goede reis! Letterlijk én figuurlijk.
Liefs Joyce

Ingrid

Jeetje Tineke, ik blijf het ongelooflijk stoer vinden hoe je dit allemaal oppakt. Een heel fijne reis en ik lees graag mee. ?

Lex

Dat ontheemde gevoel kan ik me wel een beetje voorstellen. Maar hopelijk ga je nu snel wennen aan het leven in en met je camper. Je hebt er in ieder geval heel veel werk van gemaakt. Goed hoor! Veel reisplezier toegewenst met mooie ervaringen!

Bianca

Je bent een echte ontdekkingsreiziger. Mooi verhaal weer. Ik reis met je mee.
Succes!
Lieve groet

Maria

Wat kan ik nog toevoegen na al die lieve berichtjes! Ik wens je vooral een stevig thuisgebvoel in jezelf, dan ben en voel je je altijd en overal ‘thuis’, goede reis! Ik ben je fan en teis mee met al je verhalen... ?

Diana

Beste Tineke, ik las je verhaal in de Plus en dacht: wauw, dat zou ik ook echt graag willen! En ik kon als vreemde ook je blog lezen. In ieder geval een stukje. Leuk! Veel plezier

Boudina

Geweldig dat je dit avontuur doet, ik zal je volgen.
Heb zelf een oude camper daar ga ik meestal in Nederland mee weg, zelfs dat vind ik super maar dit is nog veel spannender. Succes Tineke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!