tineke-new-life.reismee.nl

Glastonbury

Momenteel sta ik op een camping, zo'n 9 km van de stad Glastonbury verwijderd. Vandaag ben ik er op de fiets naartoe geweest over het heuvelachtige landschap. Met de elektrische fiets is dat geen probleem. Na veel regen en onweer afgelopen nacht, was het vandaag een prachtige dag. Zonneschijn en een graad of 23, en dat voor Engeland, niks te klagen dus.

Deze week zou ik eigenlijk met een groep op pad gaan, maar er was een groot misverstand. De groep was eigenlijk met 10 personen vol, ik was nummer 11. Er waren 2 auto's gehuurd, met elk een krappe plek voor 5 personen. Er werd verwacht dat ik met de camper ook overal mee naartoe zou rijden, maar een camper kun je niet zomaar overal parkeren in kleine plaatsen. Ik voelde me het 5e wiel aan de wagen en heb besloten om af te haken, eerst vond ik dat niet leuk, maar beter zo. Liever mijn eigen plan trekken, het zal wel de bedoeling zijn dat ik deze pelgrimsroute alleen moet bewandelen. En dat gaat prima, ik kan mezelf heel goed vermaken en geniet ook alleen van de mooie dingen. Dat heb ik in de afgelopen jaren geleerd, want het is wel zo dat je 'alleen zijn' moet leren.

Vandaag de Abbey van Glastonbury bezocht, althans de ruine ervan. De abdij werd gesticht in de 7e eeuw, na een brand in de 12e eeuw herbouwd. Het was een van de voornaamste en invloedrijkste kloosters van Engeland. Een prachtig groot landgoed loopt eromheen met de mooiste bomen. Dit seizoen is wel heel mooi om Engeland te bezoeken, bomen in volle bloesem, de bermen zijn rijkelijk begroeid met diverse grassoorten. Het ruikt overal heerlijk, er wordt in Engeland veel aandacht aan de natuur geschonken. Er zijn vele wandelpaden, maar ook fietsroutes door het hele land. Vandaag over fietspaden tussen wilgenbomen mijn tocht naar de stad kunnen rijden. Het is een stad die volop in het teken staat van de mystiek. Overal winkeltjes met Celtic, mystic, wierrook, edelstenen en kleurrijke kleding. Vanaf een terras met een kopje cappucino kon ik mezelf goed vermaken met het aanschouwen van de bonte verzameling excentriekelingen die er rondlopen.

Een nieuw plan heb ik nog niet, eerst maar een nachtje slapen. Ik slaap overigens heerlijk in de camper, een goed matras heb ik erin gemaakt. Met de gordijnen dicht is het een knus plekje om te lezen en te slapen.

Reacties

Reacties

Maria

Het lijkt erop dat je wordt bevraagd op flexibiliteit... Knap van je om je er zo overheen te zetten, zou mij veel moeite gekost hebben. Maar fijn dat je eigen plek in de camper al zo vertrouwd geworden is en je je weg wel weer vind! Door je verhalend vertellen kan ik me de plaatsen goed voor de geest halen! Blijf schrijven, ik lees je! ?

Lex

Misschien is het inderdaad wel de bedoeling dat je zo je eigen spoor verder trekt. Mooi dat je dat zelf ook zo benoemd! Overigens lijkt het me een heel intrigerend gebied waar je nu zit. Glastenbury heeft alles te maken met de King Arhur legende. Heb je het boek "Nevelen van Avalon" van Jean Shinoda Bolen gelezen? Gaat ook over een pelgrimstocht door dit gebied. Volgende bestemming wellicht Tintagel in Cornwall (waar King Arthur geboren zou zijn) en Lands End?? Alle goeds en veel plezier in alles wat je onderneemt....

barbara

leuk om te lezen Tineke! blijf schrijven :-)

Fred en Moos

Hoi Tineke, wat fijn om te horen dat je je draai hebt gevonden met het camperleven! We blijven je volgen :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!