tineke-new-life.reismee.nl

Zuidwest kust, Dorset

Vandaag naar het zuiden gereden, een boerderij camping vlakbij Lyme Regis gevonden. Het plaatsje staat bekend om de fossielen die hier gevonden worden. Het wordt hierom ook wel de 'Jurassic Coast' genoemd. Je mag hier ook langs de kust zelf fossielen zoeken, bij laagwater schijnen ze zichtbaar te worden. Dat lijkt me wel een spannende bezigheid een dezer dagen. Ook vandaag was het prima weer, morgen regen voorspeld, we zien wel. De autorit hiernaar toe was wel behoorlijk uitdagend. Vele vaardigheden zijn op de proef gesteld, remmen, bijsturen, accelereren en schakelen. Richting het zuiden zijn geen snelwegen, mijn navigatie stuurde me door kleine plaatsjes uit de middeleeuwen heen. Smalle wegen, muurtjes en de begroeiing vaak tot aan het wegdek. Het laatste stuk raakte mijn beide spiegels de bomen en struiken. Ik heb veel schietgebedjes gedaan vandaag, dat er geen tegenligger zou aankomen. Er konden grote stukken geen 2 auto's elkaar passeren. De goden waren goed gezind, ik ben veilig aangekomen. Wel doe ik er 2,5 keer langer over dan de navigatie aangeeft. Daar hou ik in het vervolg maar rekening mee. No hurry... De camping ligt overigens boven aan een heuvel, met de fiets een hele klim.

In Engeland zijn ook al de Lidl en Aldi verrezen. Alle benodigde boodschappen, verse groenten en fruit vandaag kunnen inkopen. In de camper is een normaal formaat koelkast ingebouwd, ik heb voor een aantal dagen eten ingekocht. Mijn plan is voorlopig hier 4 dagen te blijven, er is van alles te beleven. Een groot natuurreservaat, het fossielmuseum en natuurlijk het strand. Het is een heerlijk rustige camping, heel basic, daar hou ik van. Ik kreeg ook flinke korting omdat ik alleen ben, 15 pound, i.p.v. 20, toch aardig. De prijzen verschillen nogal, een camping een stuk verderop vraagt 30 pound per nacht, exclusief elektra. Blij dat ik deze heb gevonden.

Een klein probleem met een van de banden, die loopt langzaam leeg. Ik had deze al eerder opgepompt, maar het alarmbelletje in mijn hoofd genegeerd.. Bij aankomst bleek deze alweer zacht te zijn. Bij de Tourist information heb ik een telefoonnummer gekregen van ene Justin die me kan helpen. Wat denk je? Hij komt morgen naar de camping om mijn band te repareren, dat is toch geweldig.. Misschien kost het wel een rib uit mijn lijf, maar het is wel een goede service vind ik.

Morgen de omgeving verkennen, wandelen of fietsen, genoeg te doen om een leuke dag te hebben.


Reacties

Reacties

Elly

Lieve Tineke, je bent alweer behoorlijk op de proef gesteld met je rijvaardigheden en begrijpelijk dat er een paar schietgebedjes zijn gedaan?. Wat ik lees sta je weer op een prachtige plek daar en is er weer het een en ander te beleven. Ik hoop dat het met de band van de camper meevalt qua kosten. Het is hier gelukkig ook wat minder warm en kunnen we allen weer een beetje bijkomen. Geniet en liefs van mij Elly ?

Han

Hoi Tineke mooie reis hoor, misschien kan je de navigatie anders instellen zodat je niet altijd over die smalle binnen weggetjes wordt gestuurd lijkt mij niet fijn om te rijden. Groetjes van ons

Bianca

Toch bijzonder dat je zoveel spannende dingen meemaakt en de dag kunt indelen zoals je wilt. Hele ervaring allemaal. Geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!