tineke-new-life.reismee.nl

Donkeys

Wat is mijn doel, wat maakt mij gelukkig, waar ben ik mee bezig. Als je zo alleen aan het ronddwalen bent, komen er diverse muizenissen in het hoofd rondspoken. Niet elke dag is even happy, donkere wolken drijven over. Elke dag nemen zoals die komt is nog een hele uitdaging. Blijkbaar heb ik een doel nodig, waar mijn aandacht naartoe kan gaan? Maar mijn geduld werd toch beloond en ineens kwam er iets leuks op mijn pad. Zoals 2 dagen geleden, een vriendelijk gepensioneerd stel 'with a lovely adorable dog'. Een paar keer met hen een heerlijke wandeling gemaakt door de prachtige velden hier. Vlakbij is hier een donkey sanctuary, een ezelopvang. Werkelijk een prachtige plek waar verwaarloosde ezels van over de hele wereld worden opgevangen. Ook daar een bezoek aan gebracht. Maandag met een leuke vrouw en haar 2 dochters daar naartoe gewandeld. Werkelijk zo gezellig. Misschien waardeer ik zulke dagen meer, na sommige mindere dagen. Dinsdag neemt het stel me met de auto mee om boodschappen te doen, lief toch? Hier is het namelijk nogal heuvelachtig, met de fiets boodschappen doen is dan wel een hele uitdaging.

Via de website WorkAway een adres gevonden voor vrijwilligerswerk, want dat wil ik zeker op mijn tocht gaan doen. Een plek met ezeltjes, aan de westkust. Hopelijk een leuk adres om te verblijven, vanaf half juni ga ik daar naartoe. Maar eerst heb ik volgend weekeinde een festival voor vrouwen, met yoga, muziek en gezamenlijk eten. Lijkt me heel gezellig. Woensdag rij ik die kant op, zo'n 2 uur rijden naar het noorden. Vandaag met de hopperbus geweest, werkelijk een mooie service, deze bus brengt en haalt je van en naar de camping. Meegereden totaan het eindpunt hoog op een heuvel, vanaf de heuvel door prachtige velden naar Sidmouth gewandeld. De bus weer in, en veilig terug gebracht. En ja, dan realiseer ik me weer wat mij gelukkig maakt. Dat is de natuur en het gevoel van vrijheid ervaren. De campings zijn hier vaak mooi groen, met bomen en struiken. De vogeltjes fluiten me wakker en vaak komen de eekhoorntjes voorbij huppelen.

Reacties

Reacties

Jacqueline van Westerloo

Hallo Tineke, even terug gelezen vanaf Bath. Een nieuw avontuur. Engeland is een prachtig land met veel historie. Ik begrijp dat het soms heel lastig is om alles in je uppie te ondernemen en om te gaan met de muizenissen. Ik zou het kunnen hoor ;-) dus respect. Wat ik wel super gaaf vind is dat juist omdat je alleen bent je contact maakt met andere mensen die je juist daarom uitnodigen voor een wandeling o.i.d. Als je met iemand bent zal dat niet zo snel gebeuren. Dus ieder nadeel heeft een voordeel. Je schrijft ook op een fijne wijze en neem je ons mee tijdens de reis. Liefs Jacqueline

Ina

Goede morgen Reislustige Tineke,
Het lijkt mij allemaal ook een enorm avontuur. Maar desalniettemin zijn ezels wel weer lievelingsdieren van mij. Daarentegen zou ik zelf nogal verdrietig worden van verwaarloosde dieren; dus prijs ik jouw dat je deze wil helpen.
Het leven lijkt mij zwaar zoals het nu voor jouw is, maar dat kan zijn vanwege mijn eigen behoefte aan creatieve dingen doen.
Eerlijk gezegd is het vandaag hier extreem warm, daarom word het naast de nodige werkzaamheden; Daarnaast een dag met een beetje fietsen in de prachtige omgeving hier van het Kasteel. We hebben een totaal vernieuwde omgeving gekregen.

Voor nu, dank voor jouw levendige verhalen, dat is leuk om te lezen. Groetjes van je zus Ina

Maria

Dag lieverd, fijn dat je zo openhartig schrijft! Elke dag vraagt weer zijn eigen uitdagingen en ja, ook daar in de UK wordt je uitgedaagd om het allemaal zelf te doen... Ik bewonder je ondernemingsmoed, je manier om er steeds wat van te maken en dat je kunt genieten van de kleine dingen. Terwijl de wereld voor jou veel groter is geworden dan de mijne op dit moment, blijft voor beiden elke dag er een van verwondering. Ik hoop dat het je lukt om een plek te vinden bij de ezeltjes en je daar geborgen te voelen. Veel succes en liefs! ??

Becky

I'm so happy that you made it to the festival, to be with like minded people. I hope the uplifting experience will propel you along. Wishing you happy and safe travels as you embrace the freedom of the open road. Enjoy the journey. Love and Light. Becky xx hugs from Bonnie and Nancy too xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!