tineke-new-life.reismee.nl

Revive & Thrive womens festival

Wat heb ik een heerlijk weekeinde mogen beleven, prachtig weer, lekker eten, gezellige vrouwen en leuke activiteiten. Iedereen heeft het terrein vanmiddag verlaten, ben nu weer op mezelf aangewezen. Maar ik heb een paar heel mooie dagen om op terug te kijken. We begonnen de dag met yoga, gegeven door een zeer ervaren en bekwame lerares. Een leuke Poolse vrouw heeft ons 2 keer getracteerd op een muziekbad, daarbij ga je lekker liggen, dan gewoon genieten van de mooie klanken. Je kon je laten masseren, daarmee heb ik mezelf ook verwent. Verder was er een bloemen workshop en een creatieve tent om te schilderen. 's Avonds muziek maken rond een kampvuur, maar meestal was mijn batterij dan al leeg. Er werd heerlijk gekookt, met zijn allen buiten eten, dus ja een groot cadeau kwam zomaar op mijn pad! Dat is een van mijn belangrijkste doelen van deze trip, leuke gelijkgestemde mensen ontmoeten. Nog iets moois om te delen, we trokken zo'n een kaart met een boodschap. Ik had een kaart met een wereldbol, daarop loopt een tijger (ik heb 12 jaar een poes genaamd Tijger gehad), op de tijger zat een vrolijk gekleed persoon met slingers om zich heen. Zo toepasselijk, want een andere reden van mijn tocht is genieten van het leven.

Heuvel op, heuvel af. Eerder een paar fietstochten gemaakt, door de heuvels heen zoeven. Dan zijn die smalle dichtbegroeide weggetjes ineens wel heel mooi. Gelukkig is daar weinig verkeer, alhoewel ik wel een grote vuilniswagen tegenkwam. Ongelooflijk dat die over een weggetje, zo breed als de wagen zelf, kan rijden. Geeft mij gelijk weer moed, wat hij kan... Op een van mijn tochten kwam ik langs Engelse modeltuinen. Dat was een bezoek wel waard, prachtig ingericht. Alle soorten bloemen, bomen en struiken, momenteel prachtig in de bloei. Een gedeelte was een grote Rozentuin. Nou daar heb ik denk ik wel een uur gekeken, gezeten en de heerlijke geuren opgesnoven. Als ik die schoonheid toch eens kon opslaan, af en toe op een minder moment een beetje vrijlaten, zou ik me direct weer beter voelen. De meest kleine weggetjes heb ik gefietst, bijna helemaal dichtbegroeid, alsof je door een grote groene bladerpoort heenrijdt. Dan doemt daar ineens een Hans en Grietje huisje op. Sprookjesachtig mooi zijn hier vele delen van het landschap, ver verwijderd van de drukke wegen. Veel boerderijen ook met landbouw, koeien en schapen.

Morgen een wasdag, hopelijk opnieuw mooi weer, kan alles lekker drogen. Deze camping ligt boven op een heuvel, met prachtig uitzicht over de velden van Noord Devon. Heel rustig, de natuur om me heen. Een damesstel is hier 4 jaar geleden deze camping begonnen, met een cattery (poezenopvang) en ze hebben 5 honden. De camping is heel basic, met composttoiletten buiten. Blij dat ik het adres heb gekregen van iemand, ik hou hier wel van. Het plaatsje High Bickington is ook heel leuk, met o.a. een charityshop. Deze zijn er overal, gerund door vrijwilligers, met producten van locale bedrijven. Honing van een imker, brood en koekjes zelf gebakken, diverse zelf gemaakte spulletjes. Melk en eieren van de boerderij. Een man op leeftijd staat 2 dagen in de week in de winkel, daarnaast is zijn hobby Stoomtreinen. Hij vertelde me dat hij nog nooit zo druk is geweest in zijn leven. Misschien ga ik morgen ook nog een kijkje nemen bij de stoomtreinen. Er is speciaal een nieuwe locomotief gemaakt, een replica van het origineel. De spoorlijn, rails zijn ook door vrijwilligers opnieuw gelegd. Het spoor is smal, 45 cm breed. Nu rijdt de trein weer voor toeristen, er is veel belangstelling voor. De man vertelde dat er op heel drukke dagen tot wel 500 bezoekers komen.

Dinsdag rij ik verder naar de westkust om vrijwilligerswerk te gaan doen, met ezeltjes. Ben heel benieuwd hoe het daar is.

Reacties

Reacties

Saskia

Hoi Tineke, fijn om te lezen dat je zo geniet! Ik vind je super stoer dat je dit doet en ik geniet van je verhalen, veel plezier nog! Liefs, Sas

barbara

klinkt inderdaad als een top weekend! wat heerlijk voor je.

Maria

Dat is nog eens genieten en daar ging het je toch om? Dat het ook wel eens tegenzit hoort erbij..., ging het goed met je lekke band? Fijn om weer een verslag van je te lezen en zo een beetje mee te reizen. Succes met je nieuwe plan! ❤️

Jo

It was so lovely to meet you at the weekend and you are very inspirational. Thankyou for the lovely way you described my yoga. I can’t wait to follow your journey. Have fun with the donkeys and we may meet up again one day on our travels ?

Jo

Can you email me the picture of us please x

Ken

Good to hear from you,what a busy lady you are. While you was in North Devon on the lovely Exmoor and near the picturesque village of Clovelly (I hope you went there)I was in South Devon with it's rugged Dartmoor and sandy beaches. You must be getting expert at navigating the narrow lanes now! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!