tineke-new-life.reismee.nl

Tijdloos

De dagen vliegen hier voorbij, heel gemoedelijk en gezellig elke dag. Met de ezels bezig zijn is ook fijn, dan leef ik echt in het moment. Ze zijn zo lief, heel intelligent ook, ze zijn heel goed te trainen. Geen zorgen of problemen aan mijn hoofd. Het weer is ook wonderbaarlijk voor Engeland, het is al sinds ik hier ben prima weer. Deze hele week zo'n 23 graden, de zon schijnt met een zacht briesje, fantastisch.

Gisteren had ik een vrije dag, dat kunnen we als vrijwilliger zelf bepalen, Bart en Sue zijn heel makkelijk. Ik ging heerlijk een dag fietsen naar de kust. In Hartland is een oude vuurtoren die je kunt bezichtigen, een heerlijke tocht door de heuvels. Ik ben wel blij met de elektrische fiets, soms is de helling 14 procent. Verder gefietst naar Hartland Quay, daar zijn enorm veel films opgenomen. Ook de Hartland abbey, een klooster daterend uit 1150, is vaak als filmlocatie gebruikt. Het zijn dan ook sprookjesachtige locaties, je waant je terug in de tijd. Afgelopen zondag speelde een openlucht theaterstuk in de tuinen van het klooster. De novel 'Wuthering Heights' van Emily Bronte werd uitgevoerd. Professionele acteurs, een zingende zaag, accordeon, een keyboard en een simpel maar vernuftig decor. Ik ben er samen met Adele naartoe geweest, picknick mee, het was een geweldige avond!

Het is nog geen schoolvakantie, hierom is het niet zo druk met bezoekers bij de donkey stable. Waarschijnlijk gaan de toeristen met deze warme dagen ook liever naar de zee. Gisteren heb ik zelfs ook gezwommen in de Atlantische oceaan, heel koud... De toeristen komen van de hele wereld, ik vind het erg leuk met iedereen een praatje te maken. Zo was er een familie uit Hong Kong, die hadden nog nooit ezels gezien, het kindje vond ze geweldig, 'donk, donk' zei hij steeds. Ook een hele familie uit Thailand bleef lang praten en de dieren aaien, ik moest voor hen ook poseren voor de foto. Zo maak ik elke dag hele leuke dingen mee. Gisteren zat ik op terras voor een drankje bij de kust, raak ik in gesprek met Duits gezin. Blijken die een appartement naast het huis van Bart en Sue te huren. Hoe toevallig. Ik blijf hier tot zondag, dan vervolg ik mijn tocht via Wales, dat schijnt ook erg mooi te zijn. Soms komen hier bezoekers uit Wales, spreken een taal die moeilijk te verstaan is, een Keltische taal. Bart en Sue willen nog geen afscheid nemen, Bart dreigt hierom de wielen onder mijn camper uit te halen. Hij kan ze goed gebruiken voor onder zijn bus, ha, ha...

Reacties

Reacties

Agaath

Hoi Tineke
Hoe fietst dat daar? In Ierland waren weinig fietspaden en op de weg fietsen leek me niet zonder gevaar. Voorzichtig hoor!
Wat heerlijk om met de dag te kunnen leven en leuke gesprekken te hebben met toeristen. Zondag weer afscheid nemen van die lieve mensen met hun goede hart voor de ezeltjes. Dat zal wel weer even slikken worden. Intussen heb je weer mooie dingen meegemaakt en een bijdrage kunnen leveren voor de ezelopvang. Dat is toch heel mooi? Voor de komende tijd veel reisplezier door dat prachtige Wales met die aparte taal. Veel liefs van je zus.

Ina

Hoi Tineke, jouw verhaal leeft zodat het gezellig is om te lezen. Zo ontmoet je lieve mensen in je leven.
Hier is het ook mooi zomers. Dat is fijn voor de mens, alhoewel de natuur wel graag regen wil.
Succes met jouw avontuur, van je zus Ina

Maria

Heerlijk zo tijdloos leven en onbezorgd op pad gaan naar je volgende bestemming. Je kunt altijd terugkeren naar de ezeltjes lijkt me zo. Goede reis en ik hoop dat je met wielen kunt vertrekken, rijdt niet zo lekker zonder ?..!

Saskia

Hoi lieve Tineke,
Wat een heerlijk verhaal weer, zo fijn om je te zien genieten, heel veel plezier! Liefs van La Dolce Vita <3 Sas

Jeannette

Mooi verhaal Tineke, lekker ontspannen.
En ik gaf al aan dat ezeltjes zo dom nog niet zijn, dat blijkt maar weer.
Verder een hele mooie reis met veel gezelligheid en geluk!

José Schuurman

Hoi Tineke, leuke verhalen en momenten, dat pakt niemand van je af. Leuk om je te volgen, je waant je even bij je tussen de heuvels, ezeltjes en ik zit bijna achter op je fiets. Geniet er lekker van en be happy. Groetjes xxx

Ina

Ezels zijn lieve en eigenzinnige dieren, dat is mooi, waarmee het zoals ik lees goed mogelijk een band mee op te bouwen. Daarom lijkt het mij ook moeilijk om afscheid te nemen en om zo een mooie ervaring achter te laten. De foto's zijn sprekend en liefdevol. De ezels zien er goed verzorgd uit.

We zien jouw over ongeveer 11 dagen in Nederland en hopen dan elkaars verhalen te kunnen vertellen.

tot dan en goede reis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!