tineke-new-life.reismee.nl

Croeso I Gymru

Welkom in Wales, Croeso I Gymru! Van het Wales is werkelijk niets te verstaan of herkenbaar. Alle verkeersborden zijn hier in 2 talen geschreven, Engels en Wales. Gelukkig maar, anders zou ik zomaar verdwalen. Want ook de plaatsnamen hebben een andere naam als deze in het Wales is geschreven, zoals Gymru. Ik sta hier op een boerderij camping, met een echtpaar uit Wales. Ze vertelden mij dat in het Noorden een taal wordt gesproken die zij ook niet begrijpen. Waarschijnlijk zoals bij ons het Fries, Drents of Zeeuws totaal verschillend is.

Vanochtend vertrokken uit Clovelly, afscheid genomen van de ezels en Bart en Sue. Dat is telkens weer lastig, maar ook weer spannend om de reis te vervolgen. Vandaag heb ik 250 km gereden, de afstanden zijn hier enorm, het land is veel groter dan ik voor ogen had. Ik ben beland in Crickhowell, een plaats aan de voet van Black Mountains aan de zuidkant van het Brecon Beacons National park. Het plaatsje ligt aan de rivier de Usk. Ik lees dat er zelfs zalm in de rivier zwemt. Het park heeft vele meren, watervallen en dieren die in het wild in het gebied rondlopen. Morgen ga ik op verkenning uit met de fiets. Het is een rustige boerderijcamping met 2 paarden in de wei die beide een veulen hebben, zo leuk.

Onderweg viel me ineens iets opmerkelijks op, de camperaars groeten elkaar. Eerst had ik het helemaal niet door, maar toen ging ik erop letten, er wordt naar me gezwaaid. Soms alleen een paar vingers omhoog vanaf het stuur, maar soms heel enthousiast met wuivende handen. Ik moest wel een beetje lachen, heel gek, maar ik ging gewoon eraan meedoen. Zodra er een camper tegemoet kwam rijden, hup een hand de lucht in. Blijkbaar hebben we als mens de neiging om ons te verbinden met elkaar. Zo zijn we in dit geval verbonden, omdat we met een camper op pad zijn. Toch werd ik er een soort vrolijk van, kan geen kwaad dus. Motorrijders zie je het ook vaak doen, misschien niet in drukke gebieden, maar toch.

Nog het vermelden waard; We zijn in Clovelly met de ezels gefilmd door BBC2, volgend voorjaar komt er een serie genaamd 'Britain in Bloom'. Een aflevering wordt gewijd aan Clovelly, en daar horen zeker de ezels bij. Lijkt me erg leuk om de opname te zien, hopelijk denk ik er tegen die tijd nog aan.

Reacties

Reacties

Willy

Ik smelt ... geweldige dieren ; Donkeys !!!

Maria

Nieuwe avonturen tegemoet! En ook het reizen zelf is dat al met je medeweggenoten. Er zullen er maar weinig zijn zoals jij in je eentje..., lekker zwaaien.. ?. Vanaf hier een internetkus ?.

Lida

Erg veel bewondering voor je om zo op reis te zijn met een grote camper.
Maar wat maak je mooie dingen mee zeg.
Ik geniet van je verhalen succes met alles
Groetjes Lida.

Agaath

Goed verhaal weer. En ook nog met de ezeltjes op de BBC. Brecon beacons zijn wij ook eens geweest. Prachtig mooi daar met vriendelijke mensen. Leuk dat zwaaien naar elkaar. Net als bootmensen hier. Geniet van je reis en tot gauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!