tineke-new-life.reismee.nl

Cumbria, national park Lake District

Gisteren verder gereden naar het national park Lake District. Een rustige camping gevonden vlakbij Windermere, een van de vele meren, zoals de naam van het park al doet vermoeden. Het plaatsje Windermere schijnt enorm toeristisch te zijn, dat ga ik nog ontdekken. Vandaag is een zeer regenachtige dag, volgens mijn Engelse buren is het in heel Engeland droog, tja.. De regen is weer even wennen na zoveel prachtige zonnige dagen op rij. Tijd om mijn huishouden op orde te brengen, beddengoed wassen, wat naaiklusjes doen, ik vermaak me wel.

De afgelopen dagen verbleef ik vlakbij de plaats Lancaster, een leuk stadje vlakbij de kust. Hier heb ik een paar mooie fietstochten gemaakt. Er zijn mooie fietspaden aangelegd, waar ze erg trots op zijn. Een mooie tocht was langs het Lancaster canal, deze liep over het Lune Aquaduct. Dit aquaduct is in 1790 gebouwd om het Lancaster Canal over de rivier De Lune te laten lopen. Nog helemaal intact, gebouwd van Limestone, de pijlers worden gedragen door boomstammen uit Rusland. Wat een degelijke bouwkunst hadden ze toch in vroegere tijden. Ik zal een paar foto's uploaden hiervan. Lancaster heeft ook een kasteel, wat gebruikt is als een gevangenis totaan 2011. In de oorlog werden er Duitse gevangenen opgesloten, er was toen een tekort aan ruimte om alle vijanden op te vangen. Het kasteel dateert uit de dertiende eeuw, toen gebouwd om zich tegen de Schotten te verdedigen. Tot op heden beschouwen de Engelsen de Schotten nog steeds als 'vijanden'. Als ik vraag waarom dat zo is, krijg ik een onduidelijk antwoord.

Misschien vanmiddag een kleine fietstocht maken. Ik heb veel bekijks met mijn elektrische fiets, deze rijden hier nog niet veel in Engeland. Vaak word ik aangesproken over mijn fiets en zijn de mensen hier benieuwd naar. Ik kan wel als vertegenwoordiger aan de slag, met provisie dan?..

Reacties

Reacties

Agaath

Regen, lijkt me heerlijk. Voorlopig zit dat er bij ons nog niet in. Die mooie fietstochten heb je alvast weer kunnen toevoegen aan je reisbelevenissen. En de geschiedenis van die Schotten en de Engelsen kun je vaak terug vinden in kastelen. Misschien een idee voor een volgende trip?

Veel reisplezier! Agaath

Joyce

Wat leuk Tineke dat je weer "on the road" bent. En wat een leuke foto's.
Jij vermaakt je prima zo te zien. :)
Veel plezier verder.
Groetjes
Joyce

Maria

Nieuw baan aangeboord? Maar ja, geeft weer verplichtingen ?. Leuk dat je fiets wel gespreksopeningen geeft en je zo in contact komt met de bevolking. Ik zie uit naar een beetje koelte hier maar ja, ik pas ook wel op met wat ik me wens want het kan zo maar omslaan naar een teveel. Dus tel je zegeningen! Geniet van de regen en de wind, die laat alles weer groeien! Liefs... ❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!