tineke-new-life.reismee.nl

Leuke ontmoetingen

Daar lag ik dan weer, in het donker, weinig geluid verdragen, migraine kwam op bezoek.. Het enige wat ik dan kan doen is lijdzaam afwachten tot het weer overgaat. Dat is telkens mijn houvast, ik weet dat de donkere wolken na een paar dagen weer plaatsmaken voor licht en lucht. Nu waren het tevens regenachtige dagen, dat paste wel goed bij mijn gemoed. Blijkbaar moet ik af en toe de rust inbouwen en even helemaal niets, overgave.. Gisteren brak de zon weer langzaam door, zo ook in mijn hoofd. Een ritje met de fiets durfde ik wel te wagen, naar een leuk klein plaatsje vlakbij de camping, Staveley. Dat ligt aan de river Kent, temidden van glooiende heuvels. Bij aankomst bleek er dit weekend 'the Lake District FOLK music festival' te zijn. 3 Dagen achter elkaar op diverse locaties live muziek, dans en optredens. Ik hou enorm van live muziek, vooral in de buitenlucht. Er waren muzikanten met akoestische gitaren, violen, cello, banjo, zang en volksdans. Tijdens een kopje cappucino zat ik bij een stel aan een tafeltje, bleek de man een van de artiesten te zijn. Colum Sands, hij had zaterdagavond een optreden, 'waarom kom je niet luisteren'. Ja, waarom niet, het was niet ver fietsen, alhoewel ik wel in het donker terug moest rijden. Ik ben gegaan en het waren enorm leuke optredens, als 1ste 3 heren die Folkmuziek speelde, daarna een Schotse zanger, een trio bestaande uit jonge mannen met altviool, banjo, gitaar en zang, en als laatste Colum Sands. Eigenlijk was het uitverkocht, maar ik zei dat ik was uitgenodigd door een van de artiesten! Toen werd ik toch toegelaten, zonder te betalen zelfs, dat was een extra bonus. Colum Sands schrijft zijn eigen liedjes, gebaseerd op een verhaal die hij vooraf verteld. Volgend jaar heeft hij ook een tour in Nederland, dus wie weet komen we zijn naam ergens tegen. Voor het publiek vertelde hij in het kort mijn verhaal, dat ik mijn huis heb verruild voor een camper en nu rondreis. Kreeg ik een applaus van een zaal vol mensen, wow, dat was een onverwachte verrassing! Op zo'n moment kan ik zo dankbaar zijn en is de migraine weer naar de achtergrond verdwenen.

Vandaag, zondag opnieuw een bijzondere dag. De zon schijnt hier alweer, met een paar wolken dus niet te heet. Er waren ook vandaag diverse optredens waar ik naar ging luisteren. Maar eerst een stukje fietsen na een aantal passieve dagen, daar had ik zin in. Ik sloeg een rustig weggetje in en hoorde in de verte een rivier. Kom ik langs een mooi verzorgd terras aan de river Kent terwijl juist een vrouw de weg oversteekt. We raken aan de praat en ze biedt me een kopje thee aan. Heel gezellig met het echtpaar gesproken, ze waren in het najaar nog in Nederland geweest. Prachtige plek zo aan de rivier, de ijsvogels jagen daar en in het najaar zwemmen de zalmen tegen de stroom in. Momenteel stroomt er weinig water door de rivier, maar in 2015 stond het water enorm hoog. Er waren toen zelfs een paar bruggen stukgeslagen door het kolkende water. Vroeger stonden op deze plek een paar papiermolens, aangedreven door de stroming. Nu is er nog een papiermolen over, deze maakt speciale papiersoorten. Ik vind het leuk om naar verhalen van de locale bewoners te luisteren over vroeger tijden. Bij vertrek kreeg ik nog een courgette en tomaten uit eigen tuin mee, oh ja, gisteren had ze ook verse bramenjam gemaakt, kreeg ik tevens een potje van mee. Bijzonder aardig allemaal! 's Middags naar Staveley gefietst om naar de live muziek in de buitenlucht te luisteren, alle bezoekers waren in een goede stemming. Een heerlijke dag om met plezier op terug te kijken.

Mijn verblijf op deze camping (superschoon en vriendelijke mensen) heb ik verlengd, morgen ga ik naar Lake Windermere. Ik heb een leuke tip gekregen om met de bus naar Ambleside te gaan, vandaar met de boot naar Bowness. Dat wordt vast een leuke trip.

Reacties

Reacties

Elly

Lieve Tineke, wat weer een mooi verhaal over je belevenissen heb je gestuurd ..! Ik vind het zo indrukwekkend zoals jij keer op keer contacten legt met de lokale bevolking en daar weer heel veel kennis van mee krijgt over het gebied waar je bent. Ik heb steeds het gevoel of dat ik een bladzijde uit een boek zit te lezen.
Blij dat die ellendige migraine weer go on is en jij weer heerlijk je ontdekkings reis kunt voortzetten. Heel veel liefs?

Agaath

Wat een mooie belevenissen heb je weer gehad. Leuk voor je dat applaus. Had je nou net nodig na die migraine toestand. Mooie ontmoetingen heb je steeds en dan ook nog zoveel te beleven in een mooie omgeving. Fijn voor je.

Bianca

Wat een belevenissen en wat kun je prachtig schrijven, er gaat een hele wereld voor je open. Zulke lieve en gastvrije mensen bijzonder hoor en een mooie natuur . Je treft het ook net het weer op een paar regenspatjes na natuurlijk. Je hebt al heel wat kilometers weggereden net hรจ mobile home en met de fiets ook niet verkeerd. Geniet ervan ???โ€โ™€๏ธ????โ€โ™‚๏ธ??

Han

Hallo Tineke heb het hele verhaal weer voorgelezen aan moeder. Jammer dat je migraine toch weer langs kwam, misschien toch in een lagere versnelling de dingen beleven. Leuk om zo rond te reizen zonder een vast omlijnd plan. Je beleefd heel wat op deze manier erg leuk. Groetjes van ons en moeder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!