tineke-new-life.reismee.nl

Coniston Park, Lake District

Gisteren naar camping Coppice CCS in Coniston gereden. Een prachtige route door dit natuurgebied, bergen op de achtergrond, regelmatig een glimp van een meer door de bomen heen. De wegen zijn hier niet zo smal als in Devon, het zuiden van Engeland, maar toch is goed sturen vereist. Opnieuw een prachtige camping, gelegen tussen de bossen, vlakbij het meer 'Coniston Water' genoemd. Een heel mooie, rustige plek. De toilet-/ douchegebouwen lijken nieuw en zijn heel schoon. Ik ben nu lid van 2 campingclubs, dat loont de moeite, de korting is voor 3 nachten al 36 GBP = 42 euro. Het uitgespaarde geld heb ik wel nodig, want ik had problemen met mijn water. Er kwam geen water meer uit de tap. Een loodgieter, gespecialiseerd in campers, erbij geroepen. Dat is wel mooi hier, de campers worden op locatie gerepareerd. Eerst een nieuwe pomp gemonteerd, nog geen water grrr, na lang zoeken bleek het het waterfilter te zijn. Dit had ik laten inbouwen voor schoon drinkwater. Gebeld met de leverancier, volgens hem kon dat niet het probleem zijn. In overleg heb ik toch maar een ander filter laten inbouwen, geen water was toch wel lastig na een paar dagen. Tevens advies gevraagd voor mijn 2 LPG gasflessen, ik moest de toevoerslang wisselen bij een lege tank. Een lastig klusje in een krappe ruimte. Hij heeft er een regulator tussen gezet, hoef ik nooit meer slangen te wisselen. Tevens heeft hij er duurzame metalen slangen opgezet, er gelden hier hoge standaarden in Engeland. Het kostte een paar centen, maar voel me nu wel veilig.

Vandaag een mooie fietstocht rondom het meer gemaakt, zo'n 27 km. Dat lijkt niet ver, voor Nederlandse vlakke wegen begrippen, maar hier met alle heuvels kwam ik vermoeid thuis. Het pad liep door weilanden, tussen de koeien en schapen door, vele hekken open en dichtmaken. Bovenaan de heuvels, door de bomen heen, was een prachtig uitzicht op het water. De routeplanner voor de fiets zoekt mooie fietspaden op, welke ik normaal niet zou vinden. Kleine weggetjes en overal gestapelde muurtjes, inmiddels overgroeid met mossen en varens, een sprookjesachtige sfeer krijg je hierdoor. Zon, wolken met af en toe een spat regen, het was prima fietsweer. Hier geen overmatige hitte, voor Engelse begrippen is het prachtig weer. 's Nachts daalt hier de temperatuur naar 9 graden, lekker fris.

Afgelopen woensdag kreeg ik nog een heerlijke lunch aangeboden door het vriendelijke Engelse echtpaar Pat en Frank. We hadden een leuke klik, met opmerkelijke overeenkomsten. Dat heb je soms met wildvreemde mensen. Zo kwam ik op de fiets aan, met dode vingers terwijl het niet zo koud was. Een pijnlijk probleem, dat heb ik al jaren, Pat kampt daar ook mee en weet hoe zeer dat kan doen. Tevens houdt ze van gezond eten, tuinieren en eet geen vlees. Om het geheugen wat ons ineens in de steek kan laten hebben we flink gelachen. Ze gaan mijn verhalen volgen op mijn blog, hiermee blijven we verbonden.

Zondag de 12e augustus rij ik richting Kadampa Meditation Centre in Ulverston. Daar heb ik wel zin in, nieuwe mensen ontmoeten en vrijwilligerswerk doen. Alhoewel ik mij elke dag prima vermaak. Ook al doe ik ogenschijnlijk 'niks', de dagen vliegen voorbij. Inmiddels ben ik al bijna 3 maanden in de UK aan het rondtrekken, het gaat prima. Er reizen hier weinig Nederlanders rond overigens, ik ben er maar een paar tegengekomen. Voornamelijk de Engelsen zelf die hier op de campings staan.

Maria

Fijn dat je weer wat terugverdient door lid te worden van een club.., krijg je vast ook wel handige tips en contacten door! Je kunt je tegenslagen prima teckelen wat ik zo lees, en dan kan je weer verder. Hier nu water in overvloed, ik dacht al, pas op met wat we ons wensen! Ik wens jou a.s. zondag een goede reis, geniet van ‘s herens wegen en van wat er op je pad komt! Liefs ❤️

Marjan

Hoi Tineke! Leuk te lezen dat het goed met je gaat. (Lang niets gelezen). Geniet heerlijk van het prachtige Engeland, erg goede herinneringen aan het Lake District. 20 jaar geleden gekampeerd. Veel geluk op je verdere reis!

barbara

hoi Tineke,
ik ben lang geleden ook in Lake District geweest.. PRACHTIG daar! Nu jij me er weer aan herinnert, ga ik er zeker weer eens heen. Geniet van je reis en alles wat op je pad komt. YOU GO GIRL! grtjs, barbara

Jeannette

Tineke wat goed dat je het water probleem zo degelijk aangepakt hebt, dat geeft weer rust. Verder maak je weer heel wat mee, geweldig zo. Nog veel plezier en veel geluk!