tineke-new-life.reismee.nl

Temple for Worldpeace

De tijd vliegt voorbij, het zijn ook druk bezette dagen. Elke ochtend op tijd opstaan en om 9:00 uur start de werkdag. Maar het is hier fantastisch. Zo veel leuke mensen, met de intentie om de wereld een beetje beter te maken. Deze week waren er in de overigens prachtige tempel diverse meditaties en rituelen. Vandaag was heel bijzonder, een samenkomst met gebeden voor de overledenen. Met mantra zingen en ik noem het maar 'gebeden'. Het was heel emotioneel, met zoveel liefde en aandacht werd de ceremonie gehouden. Ja ik ben heel dankbaar dat ik hier ben. Ook het werken met elkaar aan het enorme project voor de tempels welke Kadampa aan het opzetten zijn, geeft veel voldoening. Iedereen is zeer betrokken en vol enthousiasme. Een van de grootste projecten is het bouwen van de tempel in Arizona, vlakbij de Grand Canyon. De andere tempel wordt gebouwd in Malaga, Zuid Spanje. Er is veel werk te doen, want alle beelden worden met de hand beschilderd. Er zijn o.a. 35 verschillende 'confession boeddha's', ongeveer 90 x 60 cm groot. Deze help ik ook mee beschilderen. De eindafwerking is met dunne blaadjes bladgoud, een delicate klus. Er worden zelfs echte Swarovski steentjes opgeplakt, heel mooi eindresultaat. Inmiddels is mijn talent opgemerkt en zijn ze heel dankbaar voor mijn hulp. Er is al gevraagd of ik terug wil komen om te helpen met de grote klus, wie weet?

Er is hier ook een Worldpeace café en dagelijks komen er enorm veel bezoekers. Vanaf hier is het een mooie wandeling naar het strand door de bossen, dus veel mensen komen hier met de hond naartoe. Iedereen is hier welkom, elke nationaliteit, geloof, met of zonder hond. Elke dag zijn er 2 rondleidingen, gratis meditatie en veel informatie. Het is een levendige plek. De maaltijden worden ook met zorg bereid, wat heerlijk toch als het eten klaarstaat.

Zaterdag is hier mijn laatste dag, dan vertrek ik richting Spanje. Begin september is daar een week stembevrijding met Hendrik Jan Veenkamp, waar ik mij voor heb opgegeven. Het is in Girona, Noord Spanje. Vanuit Portsmouth, Zuid Engeland vaart er een ferry richting Bilbao, Spanje, die heb ik geboekt. Woensdag vertrek, donderdag kom ik na 24 uur varen aan. Een comfortabele manier om lange afstand te overbruggen met de camper. Een vrouw die hier al 6 weken verblijft woont in Zaragoza, daar ga ik langs. Ze heeft een extra koffer, deze neem ik voor haar mee naar Spanje. Zo leuk om onderweg leuke afspraken te maken, ze gaat me een dag in Spanje rondleiden.

Morgen laatste dag werken en dan weer alles klaarmaken voor vertrek.


Reacties

Reacties

Maria

Wat vliegt de tijd en wat heb je hard gewerkt als ik je zo lees.., ik zie de resultaten nog wel eens op foto’s.
Zo’n week stembevrijding hoop ik ook nog eens mee te maken maar eerst maar eens een dagdeel! Hier in Groningen worden ze gelukkig ook gegeven. Ik wens je weer een fijn vertrek en een goede overtocht! ??

Lida

Wat maak je mooie dingen mee zeg, super leuk om het mee te lezen een goede overtocht en tot in Spanje ik kijk weer uit naar je verhalen

barbara

Diviértete en España!

Brigit

He Tineke. Wat een mooie ervaringen in je totaal veranderde nieuwe leven heb je toch elke keer weer. En wat een gaaf vooruitzicht voor je in Spanje. Fijne reis en mooie tijd daar en blijf vooral alles vertellen wat je mee maakt aan ons.

Jeannette

Tineke een hele goede reis naar Spanje! Dat is weer een heel ander land dan Engeland, een hele andere sfeer. Ook hierbij veel geluk met mooie ervaringen!

Bianca

Creatief talent dat ben je zeker. Leuk om daar weer eens terug te komen. En nu naar Spanje wat een uitzoekerij en een onderneming heb respect voor je dat je dit allemaal doet.
Ik wens je een hele fijne reis en tijd in en naar Spanje.
????

Anneke

Geweldig Tineke en wat fijn om te tonen hoe creatief je bent. Een goede overtocht naar Spanje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!