tineke-new-life.reismee.nl

Ferry 'Cab Finistere' naar Spanje, Bilbao

Dag Engeland, vandaag vertrokken met de ferry vanuit Portsmouth. Een grote haven, waar enorm veel ferries de oversteek maken naar Frankrijk en Spanje. Helemaal volgeboekt, het reizen neemt enorm toe bij iedereen. Onderweg in gesprek met de Engelsen viel me dat ook al op. Dochter was naar Thailand, zoon vloog naar Portugal, overwinteren in Spanje, noem maar op. Ik was vanochtend mooi op tijd bij de haven, maar er was een uur vertraging. Nu varen we dan uiteindelijk, 24 uur duurt de reis. Het is een beetje vergane glorie op het schip, nou ja, als we maar veilig en met niet teveel hoge golven aanmeren in Spanje. Ik heb een slaapcabine met een raam, hopelijk word ik niet zeeziek. In Spanje is het momenteel ca 28 graden. Mijn zomer duurt op deze manier nog even voort. 

Vanaf Bilbao rij ik naar Zaragoza, daar woont Carmen, een aardige Spaanse dame ontmoet in het KMC. Ik kan daar blijven slapen, ze laat me vrijdag een stukje Spanje zien. Kan ik eerst acclimatiseren, want Spanje zal anders zijn dan Engeland. Dan 2 dagen rijden naar de oostkust, Girona. Zondag begint de week stembevrijding, heb ik veel zin in. Het is op een locatie, gerund door een Nederlands echtpaar. 

In het centrum heb ik vele uitnodigingen gekregen om te komen logeren bij mensen. Dat is toch goed om in het achterhoofd te houden. Er zijn ook centra in Spanje en Portugal, ik denk erover na om hier ook een bezoek aan te brengen. Na de zangweek ga ik eerst bij een jong gezin met miniboerderij vrijwilligerswerk doen. Ze willen graag dat de kinderen Engels leren. Ik zal helpen met koken en de dieren verzorgen. Op naar mijn nieuwe avonturen! 

Reacties

Reacties

barbara

Je reist de zomer achterna. Heerlijk!

Mirjam

Wat ondernemend allemaal Tineke! Zoveel nieuwe landschappen, ontmoetingen, belevenissen. Buen viaje y que pases una buena semana de canta con Jan Hendrik.

Doortje

Wat is het toch fantastisch leuk om je verhalen te lezen !!!

Maria

Hopelijk ben je niet zeeziek geworden en heb je veilig de overtocht gemaakt met een kalme zee. Wat fijn dat je twee mooie vooruitzichten hebt! Er wachten je nieuwe ervaringen in een ander land met een andere mentaliteit. De warmte zal je goed doen! Ik ben benieuwd naar je komrnde week, mij lijkt een week bevrijden me wat lang... ?.
Wij hebben overigens een andere reiziger ontmoet, Tjerk Ridder, google hem maar eens... Liefs! ❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!