tineke-new-life.reismee.nl

Sant Sadurni de l'Heura, Catalonia

De 2e helft van de Zang retraite was anders vanwege Victoria uit Israël, maar ook heel mooi. Even wennen aan elkaar, er kwam andere energie de groep binnen, uiteindelijk hele mooie dingen beleeft. We hebben elkaars naam gezongen in het kerkje, er komt dan hele liefdevolle, emotionele energie vrij. Ik ben heel dankbaar dat ik deze prachtige week heb mogen beleven in de Catalaanse bergen. Zondag een nacht op een camping gestaan, vlakbij een meertje. Zo kon ik alles even op me laten inwerken, altijd weer een heel proces dat afscheid nemen. ''s Nachts waren er flinke regenbuien, de camper is dan heerlijk, droog en een veilig gevoel. Rondom het meer zijn hele mooie fietspaden aangelegd, een lekker tochtje gemaakt. 

Gisteren naar de familie gereden waar ik vrijwilligers werk ga doen. Het is een gezin met 3 Kinderen, een ezel, 7 geiten, 2 schapen, 2 honden, 5 katten en een paar kippen. Ze bewonen een oude boerderij, verbouwen eigen groente en fruit en ongemanupileerde granen. Daar worden brood en pizza's van gemaakt, welke ze verkopen op de markt. Heel alternatief, back to basic, precies in mijn straatje. De kinderen zijn 13, 8 en 3 jaar oud. Morgen begint hier het nieuwe schooljaar. De oudste gaat naar de middelbare school voor het eerst en de jongste van 3 gaat ook voor het eerst naar school. Een druk gezin, met alle activiteiten rondom huis. Mijn taak zal zijn, helpen met koken, kinderen uit school halen en de dieren verzorgen. Helemaal leuk, de ouders Antigona en Ramon gaan heel liefdevol met de kinderen en de dieren om. Als het goed klikt ben ik van plan hier langere tijd te blijven. Ik heb een prachtige eigen kamer, met badkamer en uitzicht op de heuvels. In de weekenden kan ik met de camper naar het strand, het is vlakbij de Costa Brava. 

Vandaag is een Catalaanse feestdag, alle winkels dicht en overal muziek. Vanmiddag gaan we naar een iets groter plaatsje dichtbij en eten daar iets met de kinderen. Tevens zal daar muziek zijn op het plein. Catalonia wil het liefst onafhankelijk worden, er zijn diverse onenigheden tussen hoofdstad Madrid en Barcelona. Een voorbeeld zijn de stierenvechten, in Catalonia al verboden, maar er gaat veel geld uit de gezamenlijke 'pot' naar dergelijke evenementen. We gaan het meemaken van dichtbij, waar ik verblijf is een Catalaans gezin. 

Reacties

Reacties

Elly

Dat leest goed en gezellig het gezin waar je nu bent en je taken die je daar hebt is helemaal jouw ding Tineke. Geniet ervan de komende tijd. Liefs ?

Bianca

Wat een mooi verhaal dat je dit allemaal meemaakt het leven is zo een feestje elke dag weer een andere belevenis en dan opgenomen worden in een gezin. Ben benieuwd hoe je dat bevalt.
Geniet ervan in het mooie Spanje?

Claudia en Babs

Oh oh oh, wat een heerlijkheid weer Tineke! Dit is ook Dolce Vita!!!! Of beter gezegd: Dulce Vida :))))

Maria

Fijn dat je zo ‘n warm gezin hebt gevonden, weer een andere cultuur! Red je het met de taal? Straks spreek je ook nog spaans! Als het klikt kun je er wel een tijdje blijven, lekker met die spaanse temperaturen..., hier is de herfst ingevallen, met wind en regen. Wel fantastische appeloogst en heerlijke tomaten. Courgettes groeien tegen de klippen op. Jij kunt ook je ei daar nu wel kwijt in de moestuin, kun je mij misschien nog wat van leren... Geniet ervan en liefs. ??

Jeannette

Mooi Tineke, gezellig ook, je hebt een goed vooruitzicht.
Veel plezier en veel moois op je nieuwe pad!

Agaath

Hoi Tineke,
Catalonië is prachtig. Wat een ruimte daar. Het lijkt me leuk om met die mensen met liefde voor de natuur te kunnen vertoeven. Dat zal verrijkende ervaringen op kunnen leveren. En dan ook nog de Costa Brava binnen bereik. Dat moet wel fantastisch zijn.

Anja van der Munnik

Lieve Tineke, het was er eerder nog niet van gekomen maar nu even de tijd genomen je verslagen te lezen. Wat een mooie en dappere belevenissen, ik heb van je verhalen genoten. Je schrijft leuk! Veel plezier nog in Catalonië! Liefs, Anja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!