tineke-new-life.reismee.nl

Grenzen trekken

Het leven is voor mij een grote leerschool. Vooral zo alleen op pad, met steeds nieuwe situaties is het de kunst goed bij mezelf te blijven. Wat voelt goed en wat is niet oké. De balans opgemaakt bij de familie en ik heb besloten dat dit mijn laatste week is daar. Heel jammer voor de familie en de kinderen, maar ik kan het vele werk daar ook niet voor ze oplossen. Zelf zien ze ook wel in dat er structureel iets moet veranderen, maar hoe? Het is wel leuk om te bedenken dat je geitjes, honden, katten, kippen en een ezel wilt hebben, maar die hebben allemaal verzorging nodig. Voor mij met mijn dierenliefde is het moeilijk aan te zien hoe er met de dieren wordt omgegaan. De honden moeten in de stromende regen buiten blijven, helemaal doorweekt komen ze bedelen voor een knuffel. De katten krijgen nooit een aai en de ezel huilt van eenzaamheid. Mijn visie op omgang met dieren willen ze niet horen. Eerlijk gezegd begrijp ik het niet, want het zijn mensen met een goede inborst. Maar afscheid nemen is telkens weer een proces, een paar tranen zijn wel gaan rollen.

Dit weekend wel iets leuks, ik ben in Barcelona. Met Tracy uit Toronto die ik in het boeddhistisch centrum heb ontmoet en Tu, geboren in Thailand maar ze woont in Nederland. Hartstikke leuk, gisteren naar het Antoni Gaudí museum geweest. Zo interessant, hij was een genie. De architectuur die hij bedacht was op de natuur gebaseerd en op het spirituele. Voor de ontwerpen hing hij aan vele draden zakjes met gewichten. De vormen die dan ontstonden hingen omgekeerd, de maten werden opgenomen en zo maakte hij de bouwtekening. Vandaag gaan we de grote kathedraal Sagrada Familia bezoeken. De lichtval vond hij heel belangrijk, het moet lijken alsof de zon door de bomen in het bos schijnt. Natuurlijke ronde vormen, zoals bloemen en planten heeft hij bestudeerd en als basis gebruikt. Er zijn heel veel toeristen, maar we hebben kaartjes. Het wordt vast een leuke dag! Met de trein terug, 1,5 uur reizen.

Reacties

Reacties

Elly

Wat dubbel allemaal Tineke....je hebt het zo naar je zin. Maar als het gevoel niet in balans is dan houdt het op. Fijne dag en zal er zeker wat weer wat moois op je pad komen.

Liefs x

Agaath

Hier in Nederland gaan we doorgaans heel goed met huisdieren om en dan is dat een heel contrast met wat jij daar meemaakt. Met dierendag kopen mensen cadootjes voor hun huisdier alsof het hun kinderen zijn. Een beetje te...Ik kan me voorstellen dat als het niet beter wordt dat je dan de conclusie trekt om weer verder te gaan. Veel sterkte met het afscheid daar en met het vinden van iets anders. Nog veel plezier in Barcelona.

Lex

Mooi verhaal over het bewaken van je grenzen. Paar jaar geleden ook de Sagrada Famila bezocht. Werd er emotioneel van, zo wondermooi.....

Ina

Het is mooi omschreven dat de dieren een hele andere emotionele plek in ons leven hebben. Bij ons zijn het grote levende knuffels, die een hele belangrijke plek in ons leven innemen. Ik snap wel dat je er een fijne tijd hebt; edoch weer verder wil. Het zijn toch zeer waardevolle en bijzondere ervaringen. Groetjes

Maria

Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, een open deur maar zo is het en zo is het ook goed. Je boodschap zal misschien niet zijn overgekomen maar wellicht is er toch een zaadje geplant! De Sagrada familia is zoals Lex al schreef wonderschoon! Zo blij dat ik daar geweest ben ?... Ik wens je nog een mooie laatste week, een goed afscheid en nieuwe uitdagingen! ??

Han

Ik stuur af en toe een berichtje maar komen denk ik niet altijd aan. Bericht weer voorgelezen aan moeder zo blijft ze op de hoogte. Je zult in Spanje wel meer dierenleed tegen komen maar dan moet je maar even weg kijken je kunt aan de Spaanse mentaliteit toch niets veranderen. Groetjes van moeder en ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!