tineke-new-life.reismee.nl

De mooie natuur van Spanje

Er zijn inmiddels alweer bijna 2 weken verstreken na mijn vertrek uit Mas Bohigas. Ik heb een mooie naam mandala gemaakt als afscheidscadeau. Dat is een tekening met alle namen van de familieleden erin verwerkt, door de ronde vorm van de mandala wordt het een soort bloem. Erg kleurrijk, dat past wel bij de familie, ze vonden het een mooi cadeau.

In deze twee weken heb ik heerlijk genoten van de vrijheid en de natuur. Prachtige wandelingen gemaakt met de buurman en zijn lieve hond Titi. De bossen zijn hier enorm uitgestrekt en de dennenbomen ruiken heerlijk. We zijn een dag naar het hoogste punt hier in Catalonie gereden, 535 meter, dus echt bergen kun je het niet noemen, meer heuvels. Maar toch was het uitzicht heel mooi, de zee, de heuvels met de uitgestrekte bossen en in de verte de pyreneeen. De weg ernaar toe was onverhard, alleen mogelijk te bereiken met een 4x4 wagen. Dat verbaasd me hier echt, er zijn nog vele onverharde wegen. Soms ook met mijn camper een hele uitdaging. Tot nog toe zonder problemen overal gekomen, het is een betrouwbare wagen. Gisteren ook afscheid genomen van de buurman, ik hoopte daar langer te kunnen blijven, maar hij wilde toch meer dan alleen engelse les. Daar had ik geen behoefte aan, dus dan houdt het op. Nu op een camping vlakbij de zee waar ik eerder ben geweest, Calonge aan de Costa Brava. Er zijn maar een paar bezoekers, voornamelijk Nederlanders en Duitsers.

Vandaag heb ik een afspraak met de moeder van Antigona, Visi en haar vriendin Clara in Palamos. We gaan samen eten en vanavond is er een voorstelling streetdance. Ik kan op de fiets, het is zo'n 6 km hier vandaan, langs een fietspad langs de kust. We zijn eerder met elkaar een dag op pad geweest. Die dag werd er een bijeenkomst georganiseerd om te demonstreren tegen meer bouwwerken voor de toeristen langs de mooie kust van de Costa Brava. De mooie kust met de natuur moet beschermd worden, hiervoor werd geld ingezameld middels een lunch. De lunch was op een locatie langs de kust, een picknickplaats tussen de naaldbomen. In vroeger tijden gingen families op zondag naar dergelijke plaatsen in de natuur. Daar ontmoeten de families elkaar en werd er gegeten en gedronken en de kinderen konden met elkaar spelen. Voor deze dag werd een heerlijke paella gemaakt, gigantisch groot, glas wijn erbij en als toetje cake. Deze cakes, zeker 25 stuks, had Mark gebakken in de oven van Ramon en Antigona. We betaalden 15 euro p.p., ik hoop dat mijn bescheiden bijdrage mag baten om de natuur te behouden.

Mijn plan is om volgende week een bezoek te brengen aan het klooster van Montserrate. Dit is een pelgrimsoord geworden, in een grot is hier vroeger de zwarte madonna verschenen. Het klooster is momenteel ook bewoond door monniken. Er is ook een jongenskoor, dagelijks kan men een repetitie bijwonen. Daar verheug ik mij op. Dit weekend mooi weer voorspeld, nog maar even genieten van de laatste zonnestraaltjes van dit jaar.

Reacties

Reacties

barbara

goed bezig tineke!

Agaath

Ha Tineke,

Met je nieuw herwonnen vrijheid kun je de balans weer herstellen. Het moet daar wel erg mooi zijn. Ben benieuwd naar de verhalen over Montserrat. Toeren maar weer!

Maria

Je bericht was in mijn spambox terechtgekomen, zie het nu pas ?, de foto’s zaten er ook in dus ging ik even verder kijken. Inderdaad ben je weer ‘an route’ had al een vermoeden dat buurman ook wel een spaans temperament zou kunnen hebben ?. Nu weer nieuwe avonturen en mooie dingen meemaken. Veel plezier! ❤️

Donna

Hi Tineke

love your travels and pica looks so beautiful,enjoy x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!