tineke-new-life.reismee.nl

Xerta, een nieuwe plek

Zondag was mijn laatste dag in Montserrat. Die ochtend heb ik de dienst bijgewoond in de kathedraal met zo'n duizend andere mensen. Het was een bijzondere ervaring, de dienst werd voornamelijk gezongen door het jongenskoor. Heel zuiver klonken die hoge kinderstemmen in de prachtige kerk. De rituelen waren vergelijkbaar met de Katholieke kerkdiensten in Nederland, er kwam me veel bekend voor. Dankbaar dat ik het heb mee mogen maken.

's Middags ben ik naar mijn nieuwe plek gereden, ongeveer 200 km naar het zuiden toe, vlakbij de kust. Een prima weg om te rijden, ook een stuk tolweg, dat schoot goed op. Nu verblijf ik bij Duitsers die hier een finca hebben gekocht. Een finca is een oude boerderij met land eromheen. Hier staan honderden oude olijfbomen, sommige tot 500 jaar oud. Ze hebben dit ca 3 jaar geleden gekocht en al veel opgeknapt. Een zeecontainer omgebouwd tot appartement, een mooie yogaruimte gebouwd en rond het huis een terras aangelegd. Op de Duitse manier, alles zeer grundlich. Heel wat anders dan de Spaanse manier. Morgen gaat Christian naar Brazilie, de bedoeling is dat ik samen met Daniel op het huis pas. Daniel is een Engelse jongeman, die woont in Spanje ca 9 jaar. Hier is hij ca 6 weken, we kunnen het al goed vinden samen. Ik ben blij dat ik dit adres heb gevonden, niet teveel werk en heerlijk rustig. De omgeving is prachtig, vlakbij een natuurgebied met een delta waar flamingo's leven. We gaan daar zeker een bezoek brengen. In deze omgeving wonen zeer veel Europeanen, Engelsen, Duitsers, Nederlanders die hier een woning hebben gekocht. Zo helpt er ook een Duitse man hier met bouwen, Peter, hij woont hier al 25 jaar. Hij blijkt een fietsenmaker te zijn en ook specialist in elektrische fietsen. Hij was nieuwsgierig naar mijn elektrische fiets en zag al gauw dat de fiets een servicebeurt nodig had. Gisteren heeft hij alles nagelopen en gefikst voor me. Zo aardig, komt zomaar op mijn pad. Ik heb een lekkere appeltaart gebakken, dat valt bij iedereen in de smaak. Ik slaap in mijn eigen camper, maar kan douchen in de container. Het is daar lekker warm met een kacheltje, wel nodig want het koelt hier flink af in de nacht. Overdag komt het zonnetje door, dan is het wel lekker.

Noord Spanje is echt mooi, ik was er nog niet eerder geweest. De komende 3 weken valt er veel te ontdekken, er schijnen oude stadjes te zijn en een natuurpark dichtbij. Lekker wandelen en fietsen op de goede dagen. Lekker eten koken en gezellig kletsen met Daniel, hij heeft van die Engelse humor. We hebben al veel gelachen met elkaar, fijn om engels te praten zonder het 3 keer te hoeven herhalen. Hij heeft een dochtertje van 2 samen met zijn Spaanse vriendin, ze zien elkaar in het weekend. Ik ga mijn camper nog wat aanpassen aan de kou, de cabine en de deur afschermen. Hier heb ik er mooi de tijd voor de komende weken.

Elske

Dag Tineke,

Wat leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien! Wat een lange reis heb je toch gemaakt met zoveel indrukken, plaatsen, nieuwe mensen. Het lijkt me heerlijk om zo vrij te reizen ook al begrijp ik wel dat als de winter zich aandient en de dagen korter worden het in een camper wonen ook wat ongemakken kan hebben. Ik wens je voor nu nog veel plezier en spreek je wellicht als je terug bent in Nederland. Veel liefs, Elske

Ina

Dit is, zoals je het beschrijft, denk ik een mooie plek die bij jouw past en daarom prettig voor het verblijf.
Duitse mensen zijn voor ons afgelopen zomer ook erg aardig gebleken. We stonden met de caravan naast hele gezellige mensen. De sfeer sluit goed aan en ik kan me zo voorstellen dat dit bij jouw ook goed uitpakt. Ook gezellig dat een Engelse jongeman er bij is.

Zo, veel plezier dus nog en groetjes vanuit Harmelen.

Anneke

Fijn dat je het zo naar je zin hebt. heerlijk even tot rust komen.
Lieve groetjes

Bianca

Wat leuk dat je weer een nieuwe verblijf hebt gevonden. Belangrijk is dat je het naar je zin hebt en nieuwe mensen ontmoet. De tijd vliegt je bent al een hele tijd onderweg en het verveelt niet. Mooie indrukken en verhalen . Ga zo door. Groetjes??