tineke-new-life.reismee.nl

Flexibiliteit

Op reis wordt er een grote mate van flexibiliteit en aanpassen van een mens verwacht, dat heb ik inmiddels wel ondervonden. Afgelopen weekend was Daniel 3 dagen naar zijn familie, niet echt gezellig voor mij. Maandag kwam hij hevig gestressed terug, een flinke woedeuitbarsting naar mij en dinsdag heeft hij voorgoed de Finca verlaten. Het werd hem allemaal teveel, wel een beetje slechte timing dacht ik zo. Maar goed, nu ben ik hier alleen, daar had ik toch niet voor gekozen. De Finca ligt namelijk 'off grid', wat betekent dat er geen elektriciteit, verwarming of wateraansluiting is. Elektriciteit wordt opgewekt door zonnepanelen, water opgepomt diep uit de grond en verwarming met een houtkachel. Om alleen al alles in werking te stellen, is een hele taak op zich. Wat met z'n tweeën goed te doen was. Nu ben ik aardig goed getraind in het alleen wonen, dus ik red me wel. Gelukkig schijnt hier momenteel de zon weer volop, die maakt de eenzaamheid een beetje draaglijk. Van de eigenaar, die momenteel in Brazilië is, geen reactie of dankjewel. Mijn vertrouwen in de mens heeft toch wel een deuk(je) opgelopen deze afgelopen dagen. Volgende week dinsdag rij ik hier weg, mijn taak volbracht. De camper stallen bij Regina, de Duitse vrouw en woensdag vliegen vanaf Barcelona.

In de winter naar Nederland, hopelijk gaat het flink vriezen, want schaatsen is toch wel een van mijn favoriete bezigheden. In februari pas ik een maand op een huis en hond in Utrecht. Kan ik elke week gaan schaatsen op de prachtige ijsbaan aldaar, mijn schaatsen staan al ingepakt. Eerst zijn daar de feestdagen, ook weer gezellig. Mijn moeder verheugd zich ook om mij weer te zien en familie en vrienden uiteraard. Tevens hoop ik mijn ex-collega's te ontmoeten, na de tragische gebeurtenis met mijn voormalig manager heb ik wel contact gehad. Ik ben dankbaar dat ze me goed op de hoogte hebben gehouden, het bleef maar in mijn hoofd rondmalen. Ze is inmiddels gecremeerd in Israël en er zijn herdenkingsdiensten gehouden in Nederland en Pretoria. 'Moge zij in vrede rusten'.

Straks ga ik weer heerlijk fietsen en van de mooie omgeving genieten, want mooi is het hier zeker. De vele bomen, de oranje sinaasappels en mandarijnen vol sap aan de bomen, dat blijft toch een feest om doorheen te fietsen. Ik richt mezelf op de positieve dingen in het leven, het lukt me gelukkig aardig goed. Het zonnetje schijnt alweer en lokt me naar buiten.




Reacties

Reacties

Agaath

Nou, Tineke, je maakt weer heftige dingen mee. Waarom iemand zo doet tegen je ? Zal wel met zijn thuissituatie te maken hebben. Maar nu je daar alleen bent en je
weer het beste probeert er van te maken is het goed om alvast vooruit te kijken. Het is nog wel geen schaatsweer, maar overal zien we de lichtjes verschijnen in bomen en adventssterren voor de ramen. Dat is weer het mooie van deze tijd. Ook is er veel samenzang
in deze adventstijd.
Geniet maar van het mooie weer, want hier is het grijs en waait de wind.
Een goede reis! Tot volgende week.



at je ook niet

Maria

Je maakt er weer het beste van, zo alleen, ? het zou mij niet goed afgaan...
Je hebt weinig ‘geluk’ met mannen, ze komen ook van mars.. ?, is toch een andere planeet dan Venus...
We zien je wel verschijnen, we rekenen op oud en nieuw, laat je dat nog def. weten? Dat ivm eventuele gasten...Jij gaat voor!
Sterkte voor de komende dagen, geniet van de zon en bereid je maar voor op herfstig weer hier, krijg je dat toch nog mee...?
liefs ??

Jeannette

Gelukkig kun je jezelf goed redden en geniet je van de mooie omgeving. Heel veel sterkte rond het verlies van je oud collega, gecondoleerd. Het is niet niets om zoiets mee te maken. Verder natuurlijk een hele goede reis naar Nederland voor hele gezellige feestdagen.

Maria

Dat is leuk! Ineke en Tineke met dezelfde soort apiraties! Kun jij van iemand horen hoe het is om met een hond te reizen Tineke, en voor Ineke zijn jouw reisverhalen weer boeiend. En dat via de ‘sunlight’ dealer... Zo’n dealer mag ik wel... ???

Tineke de Graaff

Ja leuk, een reactie van Ineke met eenzelfde camper. Maar bij het zoeken naar haar emailadres klikte ik op verkeerd knopje, ? nu is het hele bericht verdwenen.. Ga ook maar op FB van de dealer kijken, zo 'ontmoet' je nog eens iemand?. Voor de warmte in Spanje wel helemaal naar het zuiden rijden, een hele trip.

Ineke R

Hoi Tineke,

Hier is Ineke van de T58 weer. ?
Ik heb me zojuist aangemeld voor je nieuwsbrief. Zie jij mijn mailadres dan voorbij komen. Zoniet dan kun je me bereiken op FB als je zoekt op #Jipdezwerfafvalhond
Ik ben beetje huiverig altijd met mailadres op www vrijgeven ivm spam en misbruik.
Vandaar even op deze wijze.

Groet, Ineke

Doortje

Echt ---- Super om je belevenissen te lezen !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!