tineke-new-life.reismee.nl

Oppassen op huis en hond in Utrecht

Winter in Holland! Vandaag sneeuwt het flink in Nederland, een prachtig wit tapijt bedekt de stad. Momenteel verblijf ik in Utrecht waar ik 4 weken het 'baasje' ben van Suki. Suki is een bastaardhond uit Spanje, een mix van o.a. Podenco, een Spaanse jachthond. Het jachtgedrag zit er nog flink in, een poes of kat wordt al vroeg geroken. Het liefste rent ze er naartoe, de riem wordt dan flink aangetrokken. Ze is gek op spelen met de bal, dan ziet ze niets meer om zich heen, helemaal opgaan in het spel. Ze luistert erg goed en valt niemand lastig, ook andere honden vindt ze niet interessant. Gisteren zijn we met de trein naar Culemborg gegaan, heerlijke wandeling gemaakt langs De Lek. Het was een mooie zonnige dag, echt prachtig zo langs het water met de rijp op de bomen. Ik heb 17.000 stappen gemaakt, dit is ongeveer 12 km! Ik stond er zelf van te kijken, 's avonds had ik eigenlijk geen zin meer in het laatste rondje voor het slapengaan. Maar ja, met een hond moet je wel naar buiten. Een warme douche en heerlijk slapen na een dag buiten.

De weken gaan snel voorbij, ik vermaak me prima. Zo was ik in het huis van mijn zus Agaath in Driebergen, terwijl zij van de zon op Tenerife genoten. De katten van dochter Sylvia hielden me gezelschap. Het is daar een prachtige omgeving, met vlakbij het Bomenmuseum, het Von Gimborn Arboretum. Een mooie verzameling bomen en struiken van over de hele wereld. Een aantal jaar geleden hebben we hier een zussendag gehouden, mijn overleden zus Jopie was daar ook bij. Als ik door dit mooie park wandel, moet ik aan haar denken. Ik ben dankbaar dat we jaarlijks een zussendag houden. Zo vaak zijn we niet met z'n allen bij elkaar, hopelijk houdt de traditie stand. Agaath, kleindochter Sanne en ik zijn later ook met elkaar hier naartoe gegaan. Sanne is inmiddels ruim 2,5 jaar en rende vrolijk door het park, op zoek naar de kabouters die zich voor ons verborgen hielden.

Schaatsen is een favoriete bezigheid van mij. Gisteren kon er op De Groene Jonker, een ondiep water vlakbij mijn vorige woonplaats, al worden geschaatst. Zo balen, nu ben ik in Utrecht en heb ik dat moeten missen!.. De woning in Utrecht ligt vlakbij de Singel, maar die zal niet zo snel dichtvriezen. Wel bijzonder deze woning midden in de stad, je hoort hier geen verkeer of andere stadsgeluiden. Sinds afgelopen zaterdag ben ik hier, zo lief, de eigenaresse van mijn voormalige huis op Dolce Vita heeft me hierheen gereden. Voorlopig heb ik een leuke plek en kan ik Utrecht en omgeving ontdekken. Met hond Suki als gezelschap en wandelmaatje.

Reacties

Reacties

Anneke

Fijn dat je zo geniet en Holland is zo mooi bedekt met sneeuw.

Bianca

Wat een leuk en afwisselend leven heb je zo en geen zorgen voor de dag van morgen. Fijn dat je er zo van geniet heel wat anders dan in je motorhome.
Veel schaatsplezier in Utrecht.

Maria

Mooi die sneeuw Tineke, wat fijn dat je zo geniet van dit maatje! Voorproefje voor wat komen gaat... ? ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!