tineke-new-life.reismee.nl

Hummelo, wandelen in regen en wind met hond Skip

Hummelo, nooit van gehoord zullen veel mensen denken. Nou ik had er ook nog nooit van gehoord, maar het ligt in De Achterhoek, vlakbij Doesburg, Doetinchem en Zutphen. Heel mooi is het hier, met vele landgoederen, bosrijk en oude stadjes. De Hollandse rockband "Normaal" komt hier ook vandaan, er is zelfs een standbeeld voor deze band hier opgericht. Nog geen 500 meter van dit huis vandaan, een levensgroot en in brons gegoten beeld, van de 4 bandleden in hun jonge jaren. Hier verblijf ik momenteel in een mooi huis en pas op de hond Skip en poes Joekel. Heel aangenaam gezelschap, Skip is een prachtige hond, een kruising tussen een Husky en herder. Ze heeft van die mooie, lichtblauwe Husky ogen en de staart van een Husky, heel sierlijk. Ik was gelijk verliefd op haar. Ze luisterde vanaf de eerste dag al goed naar me, dat vind ik steeds zo bijzonder! De baasjes zijn op wintersport, een leuke ruildienst zo. Via mijn blog heb ik Ineke leren kennen, de buurvrouw hier, ze heeft mij gevonden op campertype. T58 vriendin geworden zeg maar, leuk toch? Zo kan het dus gaan als je in de vrijheid leeft.

Weerbericht vandaag: regen, natte sneeuw, hagel en harde windstoten. Echt blij kan ik daar niet van worden, maar hond Skip geeft er niet om. Als ik vraag: "Ga je mee wandelen", staat zij kwispelend voor de deur. Nou ja, regenjas aan, waterdichte schoenen, handschoenen en wandelen maar. Het is inmiddels hier op de bospaadjes wel een modderpoel geworden, bij thuiskomst de kachel aan en alles laten drogen. De zon heb ik wel besteld, daar hebben meer mensen behoefte aan volgens mij.

Mijn camper staat vlakbij Barcelona, hoop dat hij de winter goed heeft doorstaan. Ik vlieg in de week van 1 april weer terug, ik hoop dat het mooie weer dan wel begint. Met regen en wind in de camper is geen pretje nl. Ook openen de campings dan weer een voor een. In de winter zijn de meeste dicht, een ongezellige boel. Bij aankomst in Spanje wordt het een uitzoekerij, want mijn camper moet elk jaar APK gekeurd worden. Dat kan ook in Spanje, maar eerst moet hij een onderhoudsbeurt krijgen. Zal vast wel goed komen, maar het moet wel gedaan worden voordat ik op pad ga. Ik zal eens bij de ANWB informeren voor handige tips of betrouwbare adressen. Vaste plannen voor het nieuwe seizoen heb ik nog niet, ik leef een beetje van dag tot dag. Zie wel wat er op mijn pad komt, alhoewel het verlangen naar een eigen vaste plek wel steeds aanwezig is. Waar deze plek is, daar ben ik nog niet over uit. Want deze winter in Nederland is me erg tegen gevallen, veel pijn in lijf en leden gehad. Een warm klimaat lijkt me beter om te verblijven. Wie weet wat de toekomst brengen zal?

Hond Skip zit voor me en kijkt me aan of we naar buiten kunnen. Met de regen en wind niet zo aanlokkelijk, regenjas en schoenen aan en verstand op nul.

Reacties

Reacties

Marjon

Klinkt als opwarmen in de kou:-)! Vorige blog ook gelezen: wat een beweging en ruimte voor nieuwe dingen. Prachtig Tineke. Leuk om te lezen.

Hedwig

klinkt weer heerlijk. Leuk he, ook nieuwe plekjes in Nederland.Ik vind veel info op overwinteren met de camper op de facebook pagina. Weet niet of je op Fb zit? Daar zijn vast camperaars die hetzelfde tegen zijn gekomen of je van advies kunnen dienen. Groetjes Hedwig

Maria

Lekker Hummelen daar..., van hondeweer kun je nu met recht spreken, alleen trekken de honden zich er niets van aan... Ik stuur je zonneschijn en warmte! Liefs ?

Ina

De wind maakt Sam als ie buiten is erg druk, dat is wellicht met Skip ook zo. De regen is niet zo prettig, vooral hebben we dan veel werk om de vacht droog en schoon te houden. Daar hebben we een hele fijne hondenföhn voor, maar toch, droog weer is prettiger. Het is toch gezellig met Skip denk ik zo, omdat een dier veel liefde geeft. Het is een enorme stimulans, want zoals je zelf ook schrijft: het is gewoon er uit gaan, door weer en wind. Wel smaakt de koffie na de wandeling bij mij altijd weer heel erg lekker.
Groetjes en tot 21e maart. Gezellig om bij te praten.

Anja

Ja, het nu niet de beste tijd hier in Nederland. Ik hoop voor je dat het straks in Spanje warmer is. Sabine en Aart verblijven nu bij Tina en David en het is daar 40 graden!
Voor nu heel veel warmte gewenst.
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!