tineke-new-life.reismee.nl

30 dagen camping Ampolla Playa

Mijn verblijf hier op deze camping is alweer 30 dagen, qua prijs gunstig 30 dagen = 20 dagen betalen. Het is een kleinschalige camping, gerund door een Spaanse man, die hier geboren is en getrouwd met een Nederlandse vrouw. De camping ligt aan de kust, vlakbij het Parc Natural del Delta de l'Ebre. Hier leven vele watervogels, zoals flamingo's, witte reigers, zwarte ibis, vele steltlopers, bijeneters en nog vele andere soorten. Doorgaans is het hier lekker rustig, behalve in de weekeinden, dan komen er vele Spaanse families. De meesten zijn nogal luidruchtig tot laat in de avond. Ze houden er een ander levensritme op na, zo wordt er vaak 's avonds laat nog de BBQ aangestoken, meestal lig ik dan al in bed. Het is een komen en gaan van vakantiegangers hier. Veel Nederlanders, Belgen, Engelsen en Zwitsers komen hier voor een kort verblijf. Met mijn puppy Sascha heb ik veel aanspraak, ze heeft dan ook een aandoenlijk snuitje. Ze leert snel, ze komt als ik haar roep en zit als ik dat vraag. Gisteren voor de laatste keer naar de dierenarts geweest, voor de inenting tegen hondsdolheid. De diarree was erg hardnekkig, ze bleek ook andere parasieten te hebben. Na een nieuwe kuur lijkt het nu eindelijk verbetert en is ze in gewicht toegenomen. Ze was zelfs afgevallen, als bezorgde 'moeder' schrok ik daar erg van. Ze weegt nu 3,8 kg, een klein dametje dus. Voor de wagenziekte heb ik tabletten gekregen, niet zo gezond misschien, maar over een tochtje van 30 minuten spuugde ze wel 6x. De homeopatische en aromatherapie middelen hielpen niet. Dat was geen doen met rijden, steeds stoppen om de boel op te ruimen. Ik hoop zo dat ze er overheen groeit.

Het kleine kustplaatsje l'Ampolla was vroeger een vissersdorpje. Jaarlijks wordt er hier een Oesterfeest gehouden. Zo ook afgelopen zondag, duizenden mensen kwamen daarop af. 5 Oesters, een glaasje prosecco en een rieten hoed voor 5 euro. Ik heb mij laten vertellen dat er 250.000 oesters zijn verkocht! Zelf hou ik niet van zo'n zoute schelp, maar veel mensen vinden het een delicatesse. Het was een gezellig festival, met live muziek en er werd ook gedanst op straat.

De delta is een grote vlakte waar veelal rijst wordt verbouwd. Vele rijstvelden zijn al voorbewerkt en worden momenteel onder zoet water gezet. Ik heb geen idee waar dat water vandaan komt, want het regent hier bijna niet of nauwelijks. In juni worden de rijstvelden beplant, dat schijnt een hele happening te zijn. Met de hand worden de plantjes in de grond gestoken. Hier kun je de rijst van de delta overal kopen. Er zijn hier meerder festivals, zo was er verleden week zondag een optocht met versierde paarden en karren. Ook veel boerenkarren, de betekenis heb ik niet kunnen achterhalen. Het was een pracht gezicht, paarden versierd met mooi tuig en vele bellen.

Donderdag vertrek ik hier, steeds korte stukjes rijden op weg naar het APK keurings station, dat heet hier ITV. Als dat eerst maar achter de rug is, dan voel ik me wat vrijer. Het plan is om dan via Frankrijk naar Nederland te rijden, dat heb ik eerder vermeld. Het is hier elke dag prima weer, zo'n 19 tot 23 graden, precies goed voor mij. Vandaag een bewolkte dag, de was gedaan, hoop wel dat het zonnetje uiteindelijk doorbreekt, want natte was in de camper, dat is nogal ongemakkelijk.


Reacties

Reacties

Willy

Hai Tineke ,
Wat leuk dat je in Spanje bent . over een twee weekjes ben ik daar ook , in de buurt van Girona . Ik verblijf daar een weekje . Even een weekje relaxen en genieten in een vila met een groep van 11 dames . Op foto's ziet het er daar prachtig uit dus ik ben benieuwd of dat ook werkelijk zo is .
Groetjes Willy

Han

Hallo Tineke het is goed vertoeven bij de Ebro wij zijn de delta een keer opgereden en op een camping aan het einde aan de zee gestaan je kunt er goed fietsen.wij zijn nog in Italië het is vandaag weer lekker weer. Vandaag een tochtje met de scooter gemaakt naar Loreto een bedevaartsoord. Groetjes van ons en beterschap met je hondje.

Agaath

Ha Tineke,
Wat een heerlijke temperaturen daar. Hier komt de lente niet zo uit de verf. Hoewel de kastanjebomen nu wel heel mooi bloeien. En dan die azalea,s in het arboretum. Voor straks een goede reis. Hopelijk kan Sascha ook door de apk keuring en is die klaar voor de reis.
Voor straks een goede reis en op naar nieuwe belevenissen.
Lieve groet

hedwig

heerlijk verhaal weer. dank je wel. fijn zo genieten met je hondje. duimen voor de apk.

Ina

Beste Tineke,
Al dertig dagen, de tijd vliegt. Het is fijn om te vernemen dat je "maatje" Sascha op knapt. Als je dier ziek is dan heb je daar zorg over, dus ik leef met je mee en ben er blij om dat ze wat in gewicht toeneemt. Het lijkt mij een klein hondje als ik het gewicht lees. Sam was toen hij een half jaar was al ruim 20 kilo.
Hier is het een beetje koud voor de tijd van het jaar. Goede reis en ik hoop dat de wagenziekte ook snel onder controle is.
Groetjes en tot de volgende keer.

Irene Rietveld

Hoi Tineke
Ik vind het altijd fijn om je reisverslag te lezen', en dat je nu Sascha heb dat is echt een maatje je kan er al je verhalen kwijt ik had vroeger een Teckel dat was mijn maatje ,ik wens je een goede reis naar Nederland en dat het met Sacha goed mag gaan en dat ze niet meer wagen ziek zal zijn het is een leuk hondje, Groetjes en beterschap met Sascha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!