tineke-new-life.reismee.nl

Geen paniek!

Soms brengt het reizen flinke stress bij me omhoog. Dan is ineens het plezier ver te zoeken.. Ik heb Lpg gasflessen, na het vullen is er altijd een gaslucht. Maar nu was het gas na een week nog flink te ruiken. Nederlandse buren ook laten ruiken, ja die roken het toch ook! Na slapeloze nacht vroeg naar een camper dealer gereden. Fransen staan niet echt bekend om de klantvriendelijkheid, er was geen monteur en de garage was sowieso tot september volgeboekt, zo werd mij verteld. Door alle stress en slapeloosheid braken al snel de tranen door, ik riep in gebrekkig Frans:' Ce tres dangerous'. Daar was de medewerker toch wel van geschrokken, er werd een aardige jongeman geroepen. Die heeft alle slangen afgekoppeld, alleen een toegangslang laten zitten. Hopelijk is het nu in orde, ik ben geen gasinstallateur, bidden maar.. Het plezier in het reizen moet bij mij dan weer van ver komen.

Gisteren was het 32 graden, vandaag regen en nog maar 12 graden. Wat een verschil! Ik ben op een zgn chateau camping neergestreken, vlakbij de Dordonge. Prachtige natuur, maar weinig bezoekers, volgens de Engelse eigenaar het minste aantal in jaren. Er is hier een beroemde grot en ondergrondse rivier, Gouffre Padirac, daar ga ik een bezoek aan brengen. Rustig reis ik terug naar Nederland. Goed nieuws, hondje Sascha zonder medicatie meegenomen vandaag, zonder braken. Ik denk dat ze aan het rijden went en weet dat we ergens neerstrijken.

Hoop dat de regen tijdelijk is, want dat vind ik minder leuk op een camping. Veel modder op de meeste campings, met een hondje erbij blijf ik schoonmaken. Nu genoeg gemopperd, positief blijven en vertrouwen op mooie avonturen.

Reacties

Reacties

Elly

Nou Tien, geen paniek als je gas ruikt..ik zou dat zeker ook hebben ...hemeltje lief....Gelukkig hebben ze je geholpen en kan je weer rustig genieten van je omgeving. Liefs Elly

Elsbeth en Leo

Hallo Tineke,
Dat is heftig, een gaslucht is echt niet leuk en gevaarlijk. Gelukkig ben je toch nog geholpen door die aardige jonge man. Je bent een dappere meid hoor. We wensen je veel plezier in de grotten. Meestal is het in de grotten, dagen nacht en het hele jaar door, ongeveer 8 graden.

Wij staan nu op een hele mooie rustige camping aan de voet van de Pireneën. De camping heet Montagut. Er zijn hier volop verschillende bomen en een heel mooi zwembad. 18 meter lang en 2 meter diep, dus prima om te zwemmen. Gister was het water 26 graden en de lucht was 31 graden. Ik lig er dan ook drie keer per dag in. Maar vandaag maar een keer, want vanmiddag kwam er bewolking en nu is het buiten maar 16 graden. Alle camping-gasten zitten nu binnen.
Wij blijven hier tot na Pinksteren, want dat is hier rustig. Dus dinsdag gaan we naar Loupian, een gemeente camping in een klein leuk stadje in Frankrijk. Het plan is om daar een klein weekje te blijven. Daarna verder richting Valance, voor een tussen overnachting. Daarna naar Pont de Vaux, aan de Saonne. Waarschijnlijk blijven we daar 2 weken. Dan staat er een camping dicht bij Colmar op het programma. Dat is ook dicht bij de Duitse grens. Vervolgens gaan we naar Het Noordelijke Swarzwald. Naar een camping waar de nicht van Elsbeth woont, die gaan we dan bezoeken. En hoe het verder gaat zien we nog wel.

Nog een vraagje Tineke, als je weer in NL bent, willen we wel weten in welke plaats je gaat staan met je Camper? Want wij gaan in NL ook nog naar Vorden, maar wanneer, dat is ons nog niet bekend.

Een hele fijne reis verder, Hartelijke groeten van Elsbeth en Leo.

Maria

Natuurlijk was je bang en in paniek, dat lijkt me vrij normaal als je gas ruikt! Fijn dat tranen dan net dat zetje geven dat ze je willen helpen en kan de stress weer zakken! Goed gedaan! En fijn dat Sacha went aan het rijden, heerlijk toch zo’n maatje.. ?. Geniet nog even van het reizen want wie weet krijg je ooit nog heimwee naar deze avontuurlijke tijd..., ik wil af en toe wel even ruilen ?. Veel liefs en doe rustig aan, tot schrijfs! ?

Jeannette

Tineke, gelukkig is het goed afgelopen. Ik wens je een mooie tijd zonder ongelukken, verder een goede reis met heerlijk weer.
Hartelijke groet, Jeannette

Agaath

Dat was wel heel stressvol. Gelukkig ben je toch geholpen. Er zijn gelukkig ook aardige fransozen. Wij hebben ook wel goede ervaringen. En mocht het eens nodig zijn dan kun je de ANWB om advies vragen. Je bent daar toch lid van? Maar hopen dat het verder op rolletjes zal gaan en dat je weer van je avonturen kunt genieten.
Dan het weer. Hier flink veel onweer, regen en een stuk frisser. Het lijkt wel wat in de war.

Ik hoop dat je weer leuke dingen mee gaat maken want dat lezen we graag.

Groetjes , Agaath

Anja

Wow, dat was even schrikken, wel hulp vragen hoor, er zijn altijd mensen in de buurt die kunnen helpen. Sterke met je verdere reis

Ina

Dat is ff stressie. Het leven kent veel situaties die moeilijk zijn.
Ik hoop dat het beter gaat nu. Voor nu alle goeds en we hopenop een veilige voortzetting van de reis. Kus van je zus

Donna

Hello vriendin hoe gaan dit, is jy nog in Frans, geluk mel alles.

Bianca Arendse

Dat was schrikken van zo'n gaslucht? Gelukkig is het opgelost. Na regen kmt zonneschjn.
Tot gauw in Nederland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!