tineke-new-life.reismee.nl

Tanken, banden oppompen en weer verder

Via de Pyreneeën, De Dordogne, en De Loire ben ik sinds een paar dagen in Normandië belandt. Een hele reis vond ik het, steeds een stuk rijden, 200 tot 270 km per dag. Dan vind ik het alweer mooi geweest en ga ik op weg naar een camping. Ik heb er vele bezocht, sommige mooi, de meeste zeer rustig. Waarschijnlijk vanwege het slecht weer, veel regen en kou gehad. Nu op een verrassend mooie plek op camping municipal, in Albert. Hier vlakbij een meertje en een mooie kerk met gouden toren, die doet Orthodox aan. Zoals eerder gezegd maak je met een hond snel contact. Op de camping een leuke Duitse vrouw met een prachtige hond. Komt ze me vanochtend vragen om samen een wandeling te maken met de honden. Zulke momenten zijn voor mij goud waard, na ook vele eenzame dagen. We wilden koffie drinken, maar hier in Frankrijk geen gezellige terrassen met heerlijke koffie en iets lekkers erbij. Vandaag zondag, alles was dicht, behalve een tabakswinkel waar ze wel koffie hadden. Alleen mannen daar in een nogal schemerig tentje met groot TV scherm, beide misten we de leuke terrassen die we zowel in Nederland en Duitsland kennen. We hadden een leuk gesprek en zij vergeleek het leven met het weer, een goede vergelijking. Soms schijnt de zon, soms is er mist, soms regent het en is het onbehaaglijk en dan ruist er een storm in het hoofd. Zo vergaat het mij zeker op deze reis.

Het lijkt vreemd als ik zeg dat ik heimwee heb naar huis, want ik heb immers geen huis. Wel verlang ik naar een plek waar ik kan bijkomen van alle avonturen en ook met de gemakken van een huis. Zoals een eigen douche en toilet, niet door de regen met het tasje naar de douche te hoeven wandelen. Mijn plan is dan ook om woonruimte te zoeken, misschien eerst iets tijdelijks om dan verder te zoeken naar iets definitiefs. Deze week rij ik eerst naar Roosendaal om tante zuster Egidia te bezoeken, zij is 90 jaar geworden verleden week. Daarna ga ik naar Domburg een paar dagen naar een camping waar mijn vrienden Han en Nel van park Dolce Vita staan. Daar verheug ik mij enorm op. Daarna staat er een bezoek aan mijn moeder op de planning en dan hoop ik een tijdelijk onderkomen te vinden. Mocht iemand iets te huur weten hoor ik dat graag.

Met hond Sascha gaat het erg goed, ze is enorm slim en heeft al veel geleerd. Ze vindt alle kinderen, andere honden en mensen leuk en loopt kwispelend op iedereen af. De meeste mensen vallen voor haar lieve snoetje, dan laat ze alle knuffels zich heerlijk welgevallen. Tijdens het rijden ligt ze momenteel in het fietskarretje, wat ze prima vindt. Meestal valt ze in slaap en komt het nestje uit als ik de rits openmaak. Wat een opluchting zeg, ze spuugt niet meer. Het was blijkbaar gewoon angst, wat ik niet als dusdanig had herkend.

Hier blijf ik een paar nachten, het schijnt hier een mooie fietsomgeving te zijn. Ga ik het karretje weer achter de fiets zetten, daar moet ze nog erg aan wennen. Maar zoals ze alles heeft geleerd zal dat uiteindelijk ook wel goed gaan.

Wie weet tot gauw ziens, als alles voorspoedig gaat zal ik over een paar dagen de Nederlandse grens weer oversteken. Ik heb de verkeersdrukte rondom Parijs vermeden en rij via de Westkant van Frankrijk België binnen.

Reacties

Reacties

Maria

Dat heb je al weer snel gedaan! Petje af..., hoop je binnenkort weer te zien! Hier vlakbij is een boerderij te koop, zij hebben tijdelijk, tot de verkoop, een apart deel van de boerderij te huur, zal ik eens informeren?

Doortje

Het blijft super leuk om je belevenissen te lezen en met je te mogen meereizen. Hier op het park staat een woning te huur aangeboden. Ik zal foto's maken en je toe sturen

Han

Hoi Tineke , wat je schrijft over de campings dat het soms best wel tegen valt , dat is iets waar wij ons ook steeds meer aan gingen ergeren . Lawaaiige gasten , slecht sanitair soms een dag binnen zitten van de regen.
Dat heeft ons doen besluiten om de camper te verkopen en andere manieren van vakantie vieren te proberen. Ik zou zeggen houd de moed er in hier schijnt de zon heerlijk vandaag .
Goede terug reis en je kunt altijd bij moeder op de camping staan , groetjes Han.

Agaath

Je hebt flink de sokken erin, als je al zo ver gekomen bent. Hopelijk kun je nog even genieten. Je ziet binnenkort weer mensen die je al heel vertrouwd zijn. Dus dat is een mooi vooruitzicht. Hier mooi weer. In het Grote Bos zijn altijd huisjes te koop en kun je er met de camper terecht.
Wij zijn volgende week een weekje fietsen in Drenthe. Daarna weer welkom.

Lieve groeten

Bianca

Hi tineke ik vind het weer geweldig zoals je het doet. Een eigen plek in Nederland zou niet verkeerd zijn . Gelukkig kun je bij veel lieve mensen terecht . Mocht je in Nederland zin hebben in thee en klets dan plannen we wat . Ik wil hè hondje wem even zien.
Lieve groet

Jeannette

Tineke, veel succes bij het zoeken naar een nieuwe plek om te wonen. Er komt vast iets goeds uit en zo te lezen zijn er al een aantal mogelijkheden aangedragen. Verder een hele goede reis met heel mooi weer.

Anja

Hoi Tineke, Je bent bij ons ook welkom, je kunt met je camper bij ons op de oprit staan. Je hondje kan alleen niet binnen vanwege onze kat. Goede reis en tot binnenkort thuis in Nederland!
Liefs en groetjes

Ina

Hoi Tineke,
Wie verre reizen maakt heeft avonturen te vertellen. Dat bewijst jouw verhaal maar weer eens helder.
Als je in Zeeland bent, dan kan ik jouw aanraden om naar de markt on Goes te gaan. (Die is of op dinsdag of op vrijdag, ik meen vrijdag).
Daar staat een van de beste stoffenkramen van Nederland.
Ik vind het fijn om te vernemen dat je plannen maakt. Je mag van mij met Sascha heus een paar dagen hier logeren. Alles wat verjuurd wordt is zo schreeuwend duur, daar schiet je niet veel mee op.
Succes met rijden. Tot later

Jacqueline van Westerloo

Hi Tineke, goede reis terug. Prachtige verhalen heb je geschreven. Maar heimwee is echt lastig. Ik houd mijn oren ope. Als ik iets hoor wat je kan huren zal ik je een berichtje sturen.
Liefs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!