tineke-new-life.reismee.nl

Het mooiste dorp van Nederland

Het is echt waar, Elsevier Weekblad heeft het dorp Niehove uitgeroepen tot mooiste dorp van Nederland. Van elke provincie is er een dorp uitgekozen, zoals te lezen is in het Weekblad van 5 oktober 2019. Ik citeer: 'Uitzonderlijk gaaf, schoonheid ten top en stilte heerst'. De dorpen zijn geselecteerd 'waar smakeloze nieuwbouw nooit de overhand kreeg en verrommeling het nooit won van eigenheid'. Maar Niehove is op nummer 1 geplaatst, het dorp waar mijn zus Maria en zwager Lex ruim 3 jaar geleden zijn gaan wonen. Momenteel woon ik hier ook, heel bijzonder allemaal. Zo werd dit heuglijke feit afgelopen vrijdag feestelijk gevierd, in het restaurant dat tevens dienst doet als dorpshuis. Sinds januari zijn hier diverse gemeenten samengevoegd en tot gemeente Westerkwartier benoemd. De kersverse burgemeester, 48 uur als zodanig in functie, was ook aanwezig. Een vlotte jonge man, vrolijk zei hij: '48 uur in dienst en nu al de hoofdprijs'. Tevens waren aanwezig de locale pers, de loco burgemeester, vertegenwoordigers van het EW en uiteraard alle bewoners van het dorp. Er was muziek, een mega grote slagroomtaart, een verhalenverteller, knalconfetti en champagne. Tevens zijn er twee borden onthuld aan het begin van beide toegangswegen, geschonken door EW. Hierop staat de tekst: 'Mooiste dorp van Nederland 2019'. Zwager Lex heeft al een belangrijke positie in het dorp, zo is hij redacteur van het locale nieuwsblad NaisFlits. Hij heeft het draaiboek verzorgd en de avond in goede banen geleid. Met deze mooie prijs kwam ook de angst om de hoek kijken, laat het alsjeblieft niet in een Japanse of Chinese reisgids komen te staan. Op busladingen toeristen zit ook niemand te wachten. Dan is het bekeken met de rust, waar het dorp juist zo trots op is.

Kommerzijl, mijn nieuwe woonplaats per 1 november, valt ook onder gemeente Westerkwartier. Het is een van de vele kleine dorpjes van deze nieuw samengestelde gemeente. Af en toe rij ik er naartoe vanwege het NAM park, het hondje kan daar heerlijk los lopen. Je maakt daar snel een praatje met andere wandelaars en hondenbezitters. Vandaag ging ik er ook naartoe, komt een vrouw op me aflopen en vraagt: 'Jij hebt toch het huis op de Dorpsstraat gekocht? Wil je ook lid worden van de jeu de boule club?' Ja, zo gaat dat in een klein dorp op het platteland. Ik schrok wel een beetje en zei maar ja, je wilt toch niet meteen onvriendelijk overkomen.

De voorbereidingen voor de woning zijn al in gang gezet, een nieuwe keuken is besteld, maar ook de cv ketel is aan vervanging toe. Nu is het wel spannend qua financiën, het geld van de camper heb ik nl wel nodig. Deze staat al enige tijd te koop, nog 4 weken te gaan. Wie heeft er interesse? Het is een zeer betrouwbare camper Sunlight T58, bouwjaar 2016, met een krachtige motor. Zie website campercaravan-online.nl, hij is in Aalsmeer te bezichtigen.

Maria

Kijk op de FB pagina van Tineke en deel het bericht van de camper..., dan komt het vast helemaal goed..., en hier is ook de link: https://www.campercaravan-online.nl/aanbod/capron/sunlight-t58/capron-sunlight-t58/2310088/#6

Saskia

Hoi Tineke,
Jeetje wat een stap! Ik wens je heel veel succes met je verhuizing en vooral heel veel woonplezier!
Liefs,
Saskia

Bianca

Wat een veranderingen Tineke. Ik hoop dat je daar je draai kunt vinden en weer heel gelukkig wordt samen met je hondje.
Fijn dat je familie in de buurt woont. Sterkte met de verhuizinf. Lieve groet Bianca