tineke-new-life.reismee.nl

Eerste nacht in nieuwe woning

Op 1 november j.l. heb ik de koopakte getekend voor mijn nieuwe woning. De afgelopen 3 weken zijn een soort maraton geweest. De meeste muren en plafonds zijn geschilderd, een nieuwe cv ketel geplaatst, de keuken staat, nieuwe vloerbedekking gelegd, lampen hangen en (toch nog) veel spullen overgebracht.. Heel veel dank aan zus en zwager Maria en Lex, broer Theo helemaal uit Breda is komen helpen en zus en zwager Agaath en Jan. Zonder jullie hulp had ik het echt niet gered. Nu dus erg moe, hierdoor heb ik deze eerste nacht heerlijk geslapen. Ook hondje Sascha heb ik niet gehoord. Ze was al goed gewend in het nieuwe huis, elke dag nam ik haar mee en tijdens het klussen lag ze lief in haar mandje. De mensen die kwamen om te helpen, ook vreemde werklui, werden allemaal enthousiast begroet, waarna ze rustig ging liggen. Tussendoor een lekkere wandeling maken, voor mezelf ook fijn, even frisse lucht. Ze is nu bijna 10 maanden oud en voor de eerste keer loops geweest. Dat geeft wel enige viezigheid, ik liep vaak met een doekje achter haar aan, vond ze prima. Vandaag voor de zesde keer naar de hondenschool, in Stadspark Groningen. Een prachtig aangelegd park tegenover de paardenrenbaan. Heel goed wordt er lesgegeven, een kleine groep en na de les heerlijk spelen met de andere honden. Dat vindt ze heerlijk, waar ikzelf ook zo blij van wordt.

Kommerzijl, een van de vele plaatsjes in Provincie Groningen met een interessante geschiedenis. Ik kijk uit op het NAM (Nederlandse Aardgas Maatschappij), middenin het gaswinning gebied. Kommerzijl is rond 1600 ontstaan, 'zijl' betekent 'sluis' en ligt aan het 'Kommerzijlsterdiep', een rivier die uitmond in het Reitdiep, welke naar de waddenzee stroomt. De oude sluis bestaat nog, maar zonder sluisdeuren. De brug is in oude staat helemaal opgeknapt, erg mooi. Zo staan er vele mooie panden hier in het dorp, vele vrijstaande woningen met enorm veel grond eromheen. Het is te zien dat hier de grondprijzen nog laag zijn. Er wonen ca. 550 mensen in het dorp. Dat ik hier kom te wonen was voor vele mensen dan ook bekend. Mensen spreken me soms aan en vragen: 'Oh, ben jij de nieuwe bewoner van Dorpsstraat 7?' Nu ben ik in een dorp opgegroeid, daarom voel ik me hier wel thuis. Mensen zijn behulpzaam, gisteren nog hielp een jongen die folders rondbracht, spontaan het bed en matras naar boven brengen. Hij kende het huis, hier woonde zijn vriend, de zoon van de vorige bewoonster. Ook zij zijn behulpzaam, de aanhanger kon ik zo lenen. Erg prettige ervaringen hier tot nu toe. De boer tegenover het huis waar ik hiervoor woonde, bood me een paar keer verse andijvie aan. Deze boer had 4 ganzen op het terrein, dat zijn hele goede waakdieren. Bij elke bezoekers begonnen ze te gakken, ook zo bijzonder; als ze de auto van de boer zagen aankomen begonnen ze ook heel enthousiast te gakken.

Nu eerst maar eens alles laten bezinken en voor alle spullen een plekje zoeken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat een tiny house voor mij niet geschikt is. Ik ben blij met deze woning met aparte slaapkamer, extra slaapkamer, een kamer voor de kledingkast, een keuken en schuurtje voor mijn fiets. Een ruime tuin, met vrij uitzicht over de weilanden, waar tot voor kort de schapen liepen. We zitten in de pauzes dan ook steeds voor het raam van het uitzicht te genieten.

Reacties

Reacties

Elly

Wat leuk Tineke dat je eerste nachtje in je nieuwe huis erop hebt zitten en je er helemaal thuis voelt. Wat geweldig dat je zoveel hulp hebt gehad van je familieleden om het huis jouw huis te maken door een kwast te hanteren en de nodige klusjes te doen. En nu de tijd nemen om heerlijk uit te rusten na een hectische tijd. Heel veel woonplezier in het Kommerzijl met liefs uit Mijdrecht ?

Maria

???

Anja

Lieve Tineke, heel veel geluk in je nieuwe woning.

Agnes

Een nieuwe start, met veel hoop, en nieuwe energie.
Geniet ervan.
Groetjes uit Hoorn.

Marjan

Fijn te horen Tineke dat je weer een mooie plek om te wonen hebt gevonden!
Heel veel geluk en genieten in Groningen!
Marjan

barbara

Geniet van je nieuwe huis en omgeving! groetjes, barbara

Agaath

Na al het harde werken kun je er nu je eigen creativiteit op los laten om er helemaal je eigen stekkie van te maken.
Veel succes daarmee!

Christa

Heel fijn voor je, geniet ervan samen met je hondje. X

Brigit

Hey Tineke, wat heerlijk dat alles zo goed verlopen is en dat jij en je hondje het zo gezellig hebben daar. Blijf vooral al je mooie belevenissen met ons delen.

Jeannette

Wat heerlijk dat het zo goed gaat allemaal! En goede hulp en fijne buren zijn goud waard. Veel geluk!

Han

Hoi Tineke , gefeliciteerd met je nieuwe huis en dat alles goed is verlopen.
Fijn dat je hulp heb gehad, nu komt het leuke werk het inrichten . Zelf heb ik de zolder afgetimmerd bij
Marièlle , vandaar mijn late reactie ,die is nu klaar.
Wij komen vast wel eens kijken hoe het is in Kommerzijl , groetje van ons .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!