tineke-new-life.reismee.nl

Gekke tijden

Wat leven we momenteel in een surrealistische periode. Soms word ik wakker en kom ik langzaam bij en denk ik, wat was er ook alweer voor vreemds, oh ja Corona! Dit kwam alleen in science fiction films voor. Dankbaar ben ik dat ik in het noorden van het land woon, hier zijn voldoende wandel mogelijkheden. Uiteraard leef ik mee met iedereen voor wie dit een ramp is. De kleine ondernemer, de ZZP-ers, restaurants, musici, maar ook alle eenzame mensen die in een instelling wonen. Mijn broer Nico, die woont op Ursula in Nieuwveen, mag ook geen bezoek ontvangen of op bezoek gaan. Dat zijn toch wel lastige dingen om mee om te gaan.

De lente dient zich volop aan, de verwarmende zonneschijn is toch wel erg welkom momenteel. Ik geniet er in elk geval enorm van, de dagelijkse wandelingen met hondje Sascha zijn heerlijk. Volgens mijn stappenteller op de telefoon loop ik momenteel tussen de 7 en 9 km per dag. Ben ik best wel trots op, ondanks mijn PHPD (= pijntje hier, pijntje daar:)).. Vandaag ben ik met Sascha precies een jaar samen en het gaat erg goed. Het is een rustig hondje met lief karakter, ze speelt graag met andere honden. Die komen we vaak tegen in de wandelgebieden. De buren hebben 2 poezen, moederpoes en een kleintje van een nest verleden jaar. Sascha wil ook met de poezen spelen, de kleine is heel nieuwsgierig en vindt haar ook leuk. Alleen de poes snapt het hondenspelletje niet. Sascha rennen om poes heen, en de poes gaat zitten en kijkt ernaar. De poezen van zus Maria zijn al gewend aan hond in huis, gelukkig maar, ik kom er regelmatig. Naast mij woont een Pools jong gezin met 2 kinderen, het meisje van 8 jaar is al een paar keer komen tekenen, heel leuk. Nu de scholen dicht zijn vervelen de kinderen zich snel, want beide ouders werken veel in een grote kippenslachterij. Voor zulke gezinnen is het erg lastig organiseren nu de scholen dicht zijn.

Bij mijn nieuwe woning is een redelijk grote tuin, daar breng ik momenteel een beetje kleur in. Het was alleen maar gras, wel lekker voor de hond, maar een beetje saai. Wel pech, ik had al bloeiende hortensia's gepoot, toen kwam er nachtvorst. Alle plantjes zijn stukgevroren, ik ben bang dat het niet meer goedkomt met deze planten. Zomerbollen gezet en vlinderstruiken gekregen uit de tuin van mijn vorige verhuurder. Het gras uitsteken is wel erg zwaar werk voor mijn handen, af en toe een dagje pauze inlassen. Vanmiddag gewandeld in park bij Grootegast, daar is ook een grote Aldi voor de boodschappen, het was erg rustig. De karretjes worden schoongemaakt en aangereikt, wat een service. Laten we hopen dat de maatregelen voldoende zijn geweest en dat het virus niet van zonneschijn houdt.

Wens ik alle lezers van mijn verhaal gezellige Paasdagen toe. De Mattheüs Passion is nu te beluisteren op de radio en TV. Geen kerkbezoek, maar dit jaar digitaal bij te wonen. Gekke tijden...

Reacties

Reacties

Maria

Ja Tineke, gekke tijden en inderdaad heel onwerkelijk! Jij slaat je er goed doorheen, petje af voor hoe je hier je draai toch weer gevonden hebt! Ik ben blij met zo’n zus dicht bij me in de buurt en een altijd opgewekt en speels hondje erbij. Fijn dat je er bent!

Ina

Ja, heel surrealistisch en onwerkelijk. Hier zien we ook dat het voorjaar maakt dat de bomen en planten in bloei staan. Afgelopen week moesten we toch over de A9 rijden. Langs de landingsbaan op Schiphol. We zagen al die vliegtuigen aan de grond staan. Heel heel heel indrukwekkend. Normaal is het indrukwekkend als we daar rijden dat de vliegtuigen aan komen vliegen, laag boven de snelweg, groots en indrukwekkend. Maar nu: geparkeerd op de landingsbanen. Automatisch keek ik eerst omhoog om te kijken of er een vliegtuig aan zou komen. Maar toen het brommende en ronkende geluid uit bleef, toen zagen we deze onwerkelijk aantallen kolossen stil staan.
Verder zijn wij hier gelukkig allemaal gezond. Wel rijden de ambulances veel voorbij. Dus in huis scherpen we de hygiëne maatregelen aan. Het is bij ons erg druk, maar eigenlijk ben ik daar wel blij mee, want dat leidt mooi af van de narigheid in de wereld. Niet dat we onze ogen er voor sluiten, maar bezigheden zijn wel nuttig.
De Paasdagen, tja, die verrukkelijke Paasbrunch, die is er nu niet in restaurant, maar we kunnen het thuis goed gezellig maken.
Tot later en we houden elkaar op de hoogte.

Bianca

Bizar wat er allemaal gebeurd en onwerkelijk. Geen overvolle agenda meer. Ik ben blij dat je je erfgoed doorheen slaat en fijn dat je geniet van je huis tuin en hond.
Fijne paasdagen.
Groetjes

Andrea

Goedemorgen Tineke, leuke weer iets van jou te lezen. Ik wens je ook fijne Paasdagen. Lekker genieten van je tuin. Groetjes, Andrea

Irene

Hoi Tineke leuk dat we weer wat van je lezen ik ben blij dat je nu een fijn huis heb gevonden ,en wij wensen dat je fijne paasdagen samen met hondje Sascha zal hebben
Groetjes Irene .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!