tineke-new-life.reismee.nl

Terschelling

10 Dagen Terschelling, wat is het hier mooi! Ik had voor een week geboekt, maar later met 4 dagen verlengt. Het is hier heerlijk rustig, vooral in de bossen. Daarbij is het ook prachtig weer, de zon schijnt volop. Al geeft de weervoorspeller maar 10 graden aan, uit de wind voelt het als 20 graden. Staatsbosbeheer heeft mooie wandelingen uitgezet, die zijn gemarkeerd met paaltjes. Dat wandelt zo prettig, het is altijd een rondwandeling en je hoeft alleen de bordjes te volgen. Sascha vindt het hier ook heerlijk, ze rent heen en weer door de bossen en het strand. Volgens mijn stappenteller wandel ik vaak wel 12 km per dag, Sascha heeft dan het dubbele gelopen! 's Avonds ligt ze dan ook afgepeigerd op de bank te slapen. Ik verblijf in plaats Formerum, dit ligt in het midden van het eiland. Het bos is op loopafstand, zo fijn! Er is een molen vlakbij waar ze o.a. koffie en gebak to-go verkopen. Veel fietsers stoppen daar voor een versnapering. De strandtenten zijn ook open voor afhaal snacks en drankjes en ijsjes. Het eiland heeft een goede atmosfeer, iedereen is vriendelijk en zegt elkaar gedag. Dat zal ook wel door het lekkere weer komen denk ik.

Met de boel inpakken verleden week was het nog flink koud, ik heb vooral wollen truien en lange broeken mee. Wie rekent ook op deze langdurige zonnige dagen? Dinsdag een dagje naar West Terschelling geweest, het grootste plaatsje hier. Met de vuurtoren de Brandaris als baken. Een leuk plaatsje met mooie oude huisjes en leuk winkelstraatje. De winkels waren 'op afspraak' open en heb een korte broek en shirtje gekocht. Voor het eerst dit jaar lekker in het zonnetje zitten.

Ik heb het fietskarretje mee, zo rijden Sascha en ik straks naar het strand. Kunnen we daar heerlijk wandelen en zij kan met andere honden spelen. Heerlijk vrolijk gezicht, die blije honden rennend op het strand.. Ik hoop niet dat ik jullie jaloers heb gemaakt met dit verhaal, maar wens iedereen ook een heerlijke vakantie toe deze zomer!

Reacties

Reacties

barbara

wat heerlijk tineke!

Egbert

Na je internationale en zelfs intercontinentale omzwervingen met veel plezier te hebben gelezen doet het me genoegen dat je ook in eigen land nog lang niet uitgekeken bent! Ik kan dat van harte beamen. De afgelopen zomer verbleven wij in een pittoresk huisje in Drente, temidden van bos en hei. Wat een rust, wat een stilte! Iedere dag hele einden gefietst, prachtige landschappen verkend, en een beetje één worden met de natuur......
Blijf maar verslag doen van je grote en kleine reizen Tineke, ik lees ze met veel genoegen!
Egbert

Bianca

Hi Tineke.
Wat leuk dat je weer eens wat onderneemt.
Niet verkeerd Terschelling en nog lekker rustig. Fijn dat je zo geniet en van Sascha.
Je hebt je plekje gevonden in het Noorden
Weinig last van de Corona daar zeker.

Geniet ervan. Lieve groet

Lida

In Nederland kan je ook heerlijk op vakantie geniet er van.

Elly

Dat is het ultieme genieten Tineke op Terschelling lees ik. Geniet er van en de weergoden zijn goed gestemd.
Ik geniet ook in mijn tuin “ Pluk de dag”. Je hebt gelijk dat je nog 4 dagen hebt verlengd daar samen met Sascha. Nog veel pleier en liefs van mij?

Elsbeth en Leo

Hallo Tineke, Een mooi verhaal over Terschelling. We hebben het allebij gelezen, fijn dat je het met het weer hebt getroffen. Ikzelf ben er een keer geweest, dat was in 1958, met een vriend zijn we daar heen gefietst. ongeveer twee weken hebben we daar gelogeerd bij een goede kennis. Zij woonde in Midsland, ik denk dat ze daar nog steeds wonen? Nog veel plezier.
Hartelijke groeten van Elsbeth en Leo.

Ineke

Zelfs nog verlengd! Heerlijk zeg. Gewoon acuut zin Terschelling vakantie ♥️

Brigit

Ja Tineke het is gelukt? Ik ben zeker jaloers, maar heerlijk toch. Geniet er maar lekker van hoor!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!