tineke-new-life.reismee.nl

December

Dat is lang geleden.. Tijd om weer eens iets te schrijven. Ik woon alweer een jaar in mijn nieuwe woning, de tijd gaat snel voorbij. Het gaat goed hier in Groningen, het is heel prettig wonen. Voldoende ruimte, akkers, natuur om te wandelen, kleine pittoreske dorpjes. Ik beleef veel plezier aan en met mijn hondje Sascha. Dankzij haar kom ik dagelijks aan voldoende beweging, wandelen in het park vlakbij, of ik rij naar een landgoed of park. In het dorp ken ik nu al meerdere mensen, met de hond uitlaten maak je snel een praatje. Hier in het noorden komen veel vogelsoorten voor. Mijn achtertuin grenst aan de weilanden, zo kan ik vanuit mijn luie stoel van de vogels genieten. Ik strooi ook altijd voer voor de kleine vogels, daar wordt gretig van gegeten. Zo zie ik dagelijks vele mussen, pimpel- en koolmezen, een manke duif die woont hier volgens mij! In het park hoor je de specht, zijn roofvogels, zoals de buizerd, kiekendief, sperwer, ransuilen, maar ook vele watervogels, waaronder de witte reiger. Afgelopen zomer waren er zeer veel ooievaars te zien in de weilanden, men denkt vanwege een muizenplaag.

Hier in het dorp hebben vele mensen de kerstversieringen al uitbundig uitgestald. Ver voordat Sinterklaas was gearriveerd waren vele huizen al volop met kerstverlichting versierd. 's Avonds met het laatste rondje lopen met Sascha maakt het de donkerte wel enigzins draaglijker. Nu heb ik niet altijd zin om in het donker en kou naar buiten te gaan en Sascha houdt er ook niet van. Nu heb ik gelukkig een grote tuin met gras, vaak gaat ze daar even snel plassen voor de nacht. Ze rent dan blaffend de donkere tuin in, zo worden alle spoken verjaagd, en komt ze snel weer naar binnen gerend. Hup het mandje in en gaat ze lekker slapen. Het is een makkelijk, lief dier.

Alle grote klussen in en rond mijn huis zijn nu redelijk klaar. Er is een nieuwe kunsstof voordeur met dubbel glas eromheen geplaatst. De oude voordeur van 40 jaar geleden zat er nog in, dat was echt nodig. De voortuin is opnieuw ingericht, met nieuwe bestrating en beplanting. Echt mooi geworden, in een dorp krijg je daar ook opmerkingen over, leuk toch! Ook nieuwe tegels achter het huis. Jongens, mannen eigenlijk, hier uit het dorp hebben dit gelegd, een van hen is in mijn huis geboren, bijzonder allemaal. Boven in de badkamer laat ik een toilet plaatsen, wel zo prettig. Dat is nu ook bijna klaar, het moet nog betegeld worden en dan kan het toilet erop. Morgen komen de tegels, zaterdag krijg ik hulp om de tegels erop te zetten. Daarna eerst maar weer eens sparen, want het zijn allemaal grote uitgaven geweest.

Elke week op dinsdagmiddag haal ik de kinderen van mijn nicht uit school. Ze zitten in Assen op school, een aardig stukje rijden, maar het is wel heel leuk. Zo bouw je een leuke band op met de kinderen. Voor Sinterklaas had ik voor iedereen een cadeautje gekocht, met een rijm erbij. Ik heb van vroeger thuis daar zulke leuke herinneringen aan, dan kan ik het niet laten om toch iets aan Sinterklaas te doen. De verrassing was geslaagd. Nu werd ik gisteren zelf ook enorm verrast met iets heel creatiefs. De kinderen en mijn nicht Corinne hadden voor mij een grote kruiswoordpuzzel gemaakt. Op een groot houten bord waren spijkertjes geslagen, hier moesten de juiste letters aan opgehangen worden. De vragen hadden allemaal betrekking op mij en mijn leven. Echt zo leuk gemaakt! Eerst hadden we met elkaar gekookt, zo was het een heel bijzonder geslaagde middag. Zo heb ik dit jaar 2 keer bezoek gehad van de Sint, want op 5 december kwamen mijn zus en zwager bij mij eten. Ik had lekker gekookt en na het eten kwamen er ineens allerlei pakjes uit alle hoeken van de kamer. Zo hebben we het met elkaar gezellig gemaakt in deze bijzarre tijden.

Nog maar een paar weken totaan de kerst. Vandaag ben ik begonnen met de kerstboom te zetten. Dat is lang geleden dat ik een boom in huis heb gehaald. Ik heb veel te weinig versiering hiervoor en ben maar zelf engeltjes aan het maken. Het wordt een creatieve boom denk ik zo.. Hierbij wens ik een ieder alvast hele gezellige dagen en vooral, blijf gezond!

Reacties

Reacties

Marjon

Mooi bericht Tineke, fijne feestdagen!

Saskia

Hoi Tineke,
Wat leuk om van je te horen en fijn dat het zo goed gaat en leuk, je hebt een hondje! Wij hebben sinds juni ook weer een hond. Een herplaatser, echt een lieverd. Met ons gaat alles goed. Fijne feestdagen en veel gezelligheid en gezondheid voor 2021!

Lieve groet,
Saskia

Joyce

Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat Tineke. En veel werk verzet. Geniet van alle fijns om je heen. Warme Kerstgroet, Joyce

Elly

Wat leuk Tineke je bericht. Leuk dat je zo verwend bent met Sinterklaas en zo van hebt genoten. Fijn te lezen dat je badkamer met toilet bijna klaar is.
En inderdaad de Sint weer naar Spanje en is het tijd om het huis weer op te vrolijken voor de Kerst. Het feest van het licht. Ik ben ook gisteren begonnen en ga ik er vandaag weer mee verder, spulletjes tijdelijk weg en kerstdingetjes ervoor in de plaats. Jij creatief met engeltjes maken ...veel succes...die zullen prachtig worden. Fijn te lezen dat je waar je nu woont het zo naar je zin hebt. Geniet lekker van alles om je heen. Veel liefs van mij?

Angelique

Fijn te horen dat je het in Groningen zo naar je zin hebt.

Heel fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2021.

Bianca

Wat fijn dat je goed kunt aarden in het Noorden. Van Sascha krijg je veel liefde. Heerlijk net familie om je heen. Ik wens je hele fijne feestdagen en een beter 2021. Blijf gezond!

Marjan

Leuk om weer van je te horen.
Fijn dat je een heerlijk en mooi plekje in Groningen hebt gevonden!

Fijne dagen, Marjan

Elsbeth en Leo

Hallo Tineke,
Je verhaal hebben we allebij gelezen. Geweldig wat je daar in en om huis voor elkaar hebt gekregen. Heel fijn dat je het daar nu zo fijn naar je zin hebt. In een dorp gebeuren toch wel leuke dingen, daar zijn de contakten met elkaar intenser. Een heel verschil met de grote stad waar wij nu in leven. Wij wensen je hele fijne Kerstdagen en een Voorspoedig 2021. Groeten van Elsbeth en Leo.

Brigit

Zo hee Tineke je bent goed bezig? Fijne feestdagen en een liefdevol en mooi 2021?

Grace Zonneveld

Wat gaat de tijd snel. Goed te horen dat je deze herfst en winterperiode geniet. Fijne feestdagen.X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!