tineke-new-life.reismee.nl

Einde 2021

Hallo allemaal, dat is lang geleden... Ik dacht iedereen vanaf deze plek alvast gezellige Feestdagen te wensen. Nou ja, met de beperkte mogelijkheden dan. Wie had ooit kunnen bedenken dat het virus ons zolang in de greep zou houden. Maar daar zal ik verder niet over uitwijden. Ik heb tijd om te schrijven, omdat ik gekluisterd zit aan mijn stoel. Gisteren ben ik gevallen op straat, au! Ze zijn hier in het noorden glasvezel aan het aanleggen, overal zijn de trottoirs open gegraven. De tegels worden slordig terug geplaatst. In het schemerdonker zag hondje Sascha een bekende, daar stoof ze op af. Klein hondje, maar o zo sterk trok ze aan de riem. Mijn voet klapte dubbel op de stoeprand, duizelig van de pijn. Foute boel wist ik gelijk, ik lag op straat. Het fijne aan wonen in een dorp, iedereen kwam me helpen. Ik werd naar huis gebracht, een vrouw hier uit het dorp kwam 's avonds eten brengen. Een kennis bracht een paar krukken, kan ik mezelf in huis verplaatsen. Ik woon alleen, met een hond, die moet dagelijks worden uitgelaten.. In de 2 jaar die ik hier inmiddels alweer woon, heb ik goede contacten opgedaan. Een weduwnaar kan goed met hondje overweg. Ze loopt namelijk niet zomaar met iedereen mee. Waarschijnlijk omdat ik haar alleen heb opgevoed? Wat fijn dat het uitlaten is geregeld.. 'Always look at the brightside of life' : Ik heb niks gebroken. Een paar dagen met het been omhoog, wat homeopathische middelen van mijn zus helpen hopelijk de genezing te bespoedigen. Na die paar dagen rust kan ik er vast weer op staan.

Het is heel fijn wonen hier in het noorden van het land. Hebben jullie afgelopen dinsdag het programma 'de streken van Van Boven' aflevering Groninger Waddenkust gezien? Daar was restaurant 'Eisseshof' in het dorp Niehove te zien, waar mijn zus Maria en zwager wonen. Zij hebben daar een B&B, gastenstee Op de Wierde. De uitzending gaf een mooi beeld van de weidse omgeving hier.

Doorgaans vermaak ik mij prima, wekelijks had ik beeldhouwles. Fiona Zondervan is de kunstenares, prachtige beelden maakt zij. Voornamelijk dieren, zo realistisch mogelijk. Heerlijk om daar met elkaar mee bezig te zijn, in die inspirerende omgeving. Zelf ben ik met een uiltje in een boom bezig, een hele uitdaging! Thuis ga ik ermee verder, in de winter stoppen de lessen vanwege de kou.

Zo is er alweer een jaar voorbij, eerst de Feestdagen met Oudejaarsavond doorkomen. Ik ben altijd een beetje weemoedig in deze tijd, denkend aan familieleden die er niet meer zijn. Ook dit jaar geen kerkdienst, wat ik erg betreur en missen zal. Sascha is erg bang voor vuurwerk, ook al is het verboden, er wordt toch altijd afgestoken. Hier in het dorp woont veel jeugd, hou die maar eens tegen. Dit jaar heb ik een huisje aan het Lauwersmeer geboekt, daar is in elk geval geen carbitschieten. Dat is een traditie hier in het noorden, de knallen zijn enorm! Voor mij en de hond een reden om te vluchten. Het is daar heel mooi, vroeger was daar de zee, Staatsbosbeheer heeft er een nationaal park aangelegd. Er is daar het donkerste gedeelte van Nederland, met het zogenaamde Dark Sky gedeelte. De sterrenhemel is daar goed te bewonderen. Je kunt daar heerlijk wandelen in de bossen en Sascha rent daar vrolijk over de strandjes. Er is tevens een prachtig restaurant 'Het Booze Wijf' genaamd, voor lekkere koffie of lunch.

Iedereen wens ik een mooi en bovenal GEZOND 2022 toe! Wie weet tot ziens in het nieuwe jaar. Hartelijke groet, Tineke en Sascha

Reacties

Reacties

Agaath

Wat een pech, maar met zulke goede burenhulp kom je er wel door. Het levert in ieder geval al weer een verhaal op.
Veel sterkte met je enkel. Lieve groet, Agaath
Tot

Lida

Dag tineke
Wat fijn dat je zo na je zin woont in het hoge noorden en dat je zulke fijne mensen ontmoet hebt nu met je verzwikte voet komt dat goed van pas.
Ik wens je vanuit Naaldwijk een voorspoedig herstel en toch fijne feestdagen.

Anja

O jee, dat is pijnlijk. Ik hoop dat je gauw weer kunt lopen. Ik wens je in ieder geval veel rust in Lauwersoog en hele fijne dagen toe. Liefs Anja

Agnes

Mooi lastig met een hondje en dan niet meer kunnen lopen.
Veel sterkte.
Groetjes

Elsbeth en Leo.

Dag Tineke,
Fijn weer wat van je te horen. Jammer dat je gevallen bent, dat is de narigheid hier in Nederland. Overal liggen er wel ergens straten open. Hier in onze straat is het helmaal erg, het is al ruim 8 maanden een zandbak voor de deur. Graafmachines en zandauto's rijden hier af en aan. Dit stuk straat is al zeker 15 keer open geweest. Op een diepte van 4 meter liggen er twee dikke buizen van ongeveer 80 cm dik in de grond en verder nog allerlei dunnere leidingen. Er is ook al 'n paar keer een stroomkabel geraakt met storingen als gevolg. Het eind is nog lang niet in zicht, we mogen blij zijn als het volgend jaar Pasen voor elkaar is?
Groeten en liefs van Elsbeth en leo.

Mirjam

Hoi Tineke, zo maak je wat mee. Fijn dat je zo geniet van en met Sascha. Beterschap en goede feestdagen gewenst! Hartelijke groet uit Uithoorn.

barbara

hoi tineke,
dat is inderdaad lang geleden! wat leuk om weer wat van je te lezen. Helaas is de aanleiding minder... ik hoop dat je je alweer wat kan voortbewegen. Alle goeds en fijne dagen! liefs Barbara

Irene

Hoi Tineke fijn om weer van je te horen dat je gevallen bent is natuurlijk niet zo goed maar ik hoop dat het gauw weer beter met je gaat ik wens fijne feestdagen samen met je hondje sascha toe en een goede roets veel liefs nog Irene

Egbert Klaassen

Leuk weer eens iets van jou te lezen, Tineke! En fijn te horen dat je zo goed gaat in het Noorden! Beterschap met je voet en ook van mij fijne feestdagen gewenst en alle goeds voor het nieuwe jaar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!