tineke-new-life.reismee.nl

Waterfall gardens en plannen

De rustperiode had ik echt nodig, flink ziek geweest, maar nu gaat het weer. Het is hier een prima omgeving om de accu op te laden. Maar nu weer energie om plannen te maken. Vanaf vandaag een huurauto, morgen ga ik de reis naar het zuiden aanvangen. Het is een lang uitgestrekt land, met niet zoveel snelwegen. Veel vulkanen met hoogtes tot wel boven de 3000 meter. Hierom ga ik de reis over meerdere dagen verdelen. Het doel is Puerto Jiminez, aan de Pacific coast, de westkant, zo'n 240 km vanaf waar ik nu verblijf. Costa Rica ligt tussen 2 oceanen in, de oostkant is de Carribean coast, daar komen veel toeristen. Het zeewater kan daar wel 29 graden zijn.

Mijn reis verdeel ik in 3 etappes, vrijdag vertrek ik richting de kust, playa Jaco. Dit ligt vlakbij Parque national Carara. Hier blijf ik 2 nachten zodat ik op zaterdag een toer over de Carara rivier kan maken. Het heet de crocodille tour, maar ook zijn er vogels en leguanen te zien. Dit is ongeveer 152 km rijden en volgens google maps is het 3 uur en 14 min rijden. Ik zal maar vroeg vertrekken.

Zondag rij ik dan verder naar de volgende stop van 2 nachten vlakbij Uvita, hostel la Ballena Roja, strand la Colonia. Uvita staat bekend om de walvissen die daar vaak te zien zijn, daar ga ik een walvissentour maken. Daarheen is 125 km, 1 uur en 46 min rijden.

Dinsdag rij ik verder naar Puerto Jiminez voor mijn 1ste vrijwilligerswerk. Een klein bedrijf dat biologische lichaamsproducten maakt met natuurlijke ingredienten op basis van kokosolie. Daar heb ik veel zin in. Het ligt aan de kust, vlakbij national parc Osa, met een zeer grote biodiversiteit. Daar kun je ook een tour maken.

Vandaag een bezoek brengen aan Waterfallparc La Paz, een amerikaans jong gezin met kindje van 3 gaan gezellig mee. Die verblijven ook hier in de B&B. Ik heb een auto dus dat wordt een leuke dag. Het is hier overigens een komen en gaan van bezoekers, zo heb ik al Duitsers, Fransen, Engelsen, Canadese mensen ontmoet. Nu zijn er dus een Amerikaans gezin, een frans stel en een Duits gezin met kleine kinderen. Saai of gebrek aan aanspraak heb ik hier in elk geval nooit. Maar ook Ingrid, de eigenaresse is erg hartelijk.

Foto's komen later, alhoewel het opladen van de foto's lukt niet zo goed. Het kost veel tijd, ik ga er eens hulp bij vragen.

De rit naar Jaco was lang, maar mooi over hoge bergen, smalle wegen. Lekke band onderweg, maar gelukkig veilig aangekomen. Jeff, Fern en kleine Miles waren meegereden. Dat was maar goed ook, anders was het erg moeilijk te navigeren in mijn eentje! De wegaanwijzing is niet altijd even duidelijk. Jeff heeft de band verwisseld in 34 graden , bloedheet!

Reacties

Reacties

barbara

wat ontzettend gaaf allemaal! liefs vanuit een koud Nederland. :-)

José Schuurman

Mooie vooruitzichten. Spannend allemaal krokodillen, walvissen. Genieten hoor!

Han

Het klinkt allemaal erg goed behalve dat je ziek bent geweest. Zijn nu bij moeder. Groetjes en fijne vakantie

Anneke

Geweldig Tineke, fijn dat je weer bent opgeknapt, wat een spannende vooruitzichten. Groetjes

Egbert

Stoer hoor, zo alleen op reis in een ver land. En wat een prachtige ervaringen.
Leuk om je verslag te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!