tineke-new-life.reismee.nl

Elke dag nieuw avontuur

Dinsdag vertrokken uit Uvita richting Puerto Jiminez. Onderweg kwam ik een bord tegen: Cabony tour. Daarbij glijd je van boom tot boom via een metalen kabel aan een tuig. Behoorlijk hoog in de bomen van het oerwoud en hard ga je. Remmen moet je dan met een leren handschoen aan de kabel. Best wel spannend! Maar I did it!! De langste kabel was bijna 800 meter lang, in totaal 9 kabels. 2 x met touw omlaag laten zakken en een Tarzan swing. We waren met zijn vieren, een moeder met 2 dochters uit Canada waren er ook. 2 Sterke jongens uit CR begeleiden ons en vingen ons op aan het einde op een houten platform hoog in de boom. Fun..

Voor de nacht had ik nog geen slaapplaats, maar na een paar keer vragen met handen en voeten Spaans wist iemand een cabina. De cabina werd verhuurd door een heel vriendelijke vrouw, die alleen Spaans sprak. Maar we kwamen heel ver, met beetje engels erbij. Er werd een heerlijke maaltijd voor me gemaakt, vis met groenten en rijst. De cabina was duidelijk lang niet gebruikt. Kakkerlakken op het bed en een mierennest in de badkamer. Mieren van wel 1,5 cm lang! Ik kon duidelijk maken dat ik daar niet ging slapen?. Er was nog een andere cabina, een trap op die nog enger was dan de cabony tour. Als de B&B keuring daar kwam kijken kon ze de tent wel sluiten. In deze kamer deed de elektriciteit het niet. Dan kon ik wel in haar Casa komen slapen. Er stond een nieuwe matras tegen de muur, die wees ik aan. BUENO, ze toverde een bed onderstel ergens vandaan, een kast werd verschoven en zo had ik mijn prive ruimte in de kamer. Zo blijkt er altijd een oplossing te zijn. 's Ochtends een douche, een metalen waterleiding zoals een buitenkraan, met alleen koud water, de mensen douchen dus altijd koud. Wat hebben we het toch goed in Nederland! De vrouw vertrok al om 6:00 uur naar haar werk als teacher, ze vertrouwde me helemaal, ik verliet het huis om 8:30 uur.

Woensdag mijn tocht vervolgd, 80 km gereden over een goede weg. 1,5 uur later arriveerde ik in Puerto Jiminez. Ik vond een slaapplaats schitterend aan het strand. Net paradijs, de papagaaien vliegen hier gewoon rond. Een eekhoorn knaagt aan een kokosnoot, leguanen lopen in de schaduw op het strand. Vanmiddag was mijn enige probleem hoe ik uit de hangmat kon komen en dat ik geen kokosnoot op mijn hoofd kreeg! Ik wist niet dat er zoveel kokosnoten in een boom groeiden. Ik telde er wel 50 in een boom. Soms valt een rijpe noot eruit, ze wegen wel 2 tot 3 kg, het geeft een flinke knal als deze vlak naast je op de grond valt!

Er is hier een groep met 22 kinderen tussen 14-16 jaar, met begeleiding. Doel is om te leren over de CR natuur en bevolking. Zo leuk, ik kon mee-eten vanavond en had een heel gezellige avond. De ontmoetingen gaan hier als vanzelf, omdat ik alleen reis word ik snel opgenomen of uitgenodigd. De kinderen moeten ook elke dag vertellen; 'waar ben ik dankbaar voor en wat heb ik vandaag geleerd.' Een heel goede manier om de dag af te sluiten, dit doe ik ook dagelijks in mijn dagboek.

Morgen naar mijn vrijwilligers adres, bij de benzinepomp nog 800 meter en dan bij de supermarkt naar rechts. Nou ja, ik zal het vast wel vinden! Daarover later meer.

Reacties

Reacties

Elly

Wat een prachtig verhaal Tineke en wat maak je veel mee....wat mooi en een lef heb je....en dan nog alleen..!
Ik ben benieuwd hoe het is waar je vrijwilligers werk gaat doen, maar dat lezen we wel weer.
Succes en liefs xx

Agaath

Het is prachtig om je verhalen te lezen. Ik wist even niet hoe ik moest inloggen, maar na het aanklikken van je laatste email ging het vanzelf en heb ik de verhalen aan een stuk doorgelezen. Wat fijn dat je zoveel contacten maakt. En dan die mooie natuur! Succes op je vrijwilligersadres waar je nu wel zult zijn! Liefs van je zus. Ook van Jan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!