tineke-new-life.reismee.nl

Mooie momenten, plannen bijstellen

Woensdag een hele mooie tour met gids gemaakt. Hij (Carlos) heeft hier 300 acres grond gekocht, wat nu beschermd gebied is. Met een Amerikaans gezin een dagtour gemaakt. De dagen beginnen hier vroeg, om 6:00 uur vertrokken. Maar het is een gebied waar verder niemand komt, erg puur en zuiver daar. De weg er naartoe is onverhard, je kunt hier eigenlijk niet zonder een 4x4 wagen. Zijn auto was van een betere generatie, Toyota 4x4 van 21 jaar oud. Binnen net zoveel stof als erbuiten. Schoon blijven doe je hier niet, 2 tot 3x douchen per dag! Voordat je hier op een stoel gaat zitten, eerst even stoffen. Maar misschien zijn we in Nederland wel te schoon geworden.

Opnieuw nieuwe dieren ontdekt, 2 otters, een uil, tropische kikker en Spidermonkeys. Die zijn zo lenig en slingeren met hun staart en armen zo makkelijk van tak naar tak. We hadden een hele prive show.. Verder mooi gekleurde vogels overal. De brulapen hoor je hier alleen maar, vooral in de ochtend, ik heb ze nog niet gezien. Carlos heeft op het land een grote overkapping gemaakt, daar dronken en aten we wat. Op dit gedeelte van het land komen ook nog wilde katten voor, zoals Poema en Jaguar. Carlos had bij zijn verblijf ook varkens en een paard. Ik vroeg, waarvoor dienen de varkens? Wat denk je? Hij gebruikt ze om de wilde katten te voeren! Ik geloofde mijn oren niet.. Volgens hem hebben de katten het moeilijk met vangen van de prooien, vandaar bijvoeren. Hij heeft een camera geplaatst, die werkt op een sensor, zo heeft hij af en toe een beeld van de katten. Je kunt ze nl. niet zien, ze leven vooral 's nachts en blijven ver van de mensen weg.

Het werk dat ik nu doe is niet zo boeiend, tevens aan een zeer stoffige weg en erg warm. Ik ga dus stoppen hier, morgen laatste dag. Dan ga ik producten zien te verkopen bij een restaurant. De eigenaresse doet dit normaal op vrijdag, maar die staat nu op een festival met de producten.

Nu moet ik dus nieuwe plannen maken, dat blijkt lastig. Het is hier hoogseizoen hierom zijn er ook veel vrijwilligers. Ik heb verschillende adressen geschreven, maar hoor niks terug. Wat NU??

Een aardige vrouw uit Somalie ontmoet, ze is getrouwd met een Amerikaan en nu met pensioen. Ze hebben hier een nieuw huis laten bouwen, voorlopig woont ze daar alleen. Haar man heeft laatste project in Oeganda. Haar kinderen wonen in USA en 1 in Noorwegen. Ze heeft me uitgenodigd in haar huis, ik heb aangeboden haar te helpen in en om het huis. Er is nog veel te doen, gordijnen naaien, schoonmaken, de tuin enz... Ik krijg een nieuw bed, kamer met airco en gezelschap. Dus vanochtend afspraken gemaakt, ik krijg gratis onderdak, eten betalen we samen. In ruil voor wat hulp van mij. Mijn doel was ook wildlife rescue centre helpen, dat blijkt geld te kosten. Zo'n 70 dollar per dag, daar moet ik nog over nadenken. Costa Rica is ontzettend duur geworden, door de toeristen. Ik ben dus al ver over mijn budget heen, nog 2 maanden te gaan!

Maar goed, ik probeer te leven met hetgeen er op mijn pad komt. Ben dus erg dankbaar voor een schoon huis, schoon bed, lieve intelligente vrouw. We gaan er wat leuks van maken!

Reacties

Reacties

Elly

Lieve Tineke, ik lees je verslag steeds met zoveel ongeloof....zo’n andere wereld waar jij nu in leeft..maar oh zo interessant. Ik hoop dat je leuk werk kan blijven vinden. Liefs ?

Tineke de Graaff

Lieve Elly en allemaal, dank jullie wel voor het meeleven. Steeds moet ik plannen bijstellen en iets nieuws bedenken. Leven met telkens iets nieuws op mijn pad is een hele uitdaging! Maar ik ontmoet vele, zeer vriendelijke mensen en er is altijd weer een oplossing... veel liefs vanuit het mooie, maar toch echt wel ander land dan ons schone kikkerlandje. Volledig andere lifestyle!

Maria

Wat een boeiend leven leid je nu! Je wordt wel uitgedaagd op flexibiliteit.. fijn dat er steeds lieve mensen op je pad komen, dat geeft vertrouwen ?. Tot de volgende kerr.

Bianca

Wat maak je veel mee. Heel verstandig te stoppen met flesjes vullen en zo komt er weer iets nieuws op je pad. Er zijn dus meer mensen zoals jij die vrijwiligerswerk willen doen. Nu heb je weer een huis en een leuke dame gezellig geniet en veel plezier.????. Groet uit het koude kikkerland☃️⛄️❄️❄️ ?

barbara

vertrouw op jezelf!

Agaath

Wat maak je veel mee. Leuke contacten en een prachtige natuur. Hopelijk vind je weer leuk werk, maar voor nu heb je het weer mooi voor elkaar.

Jeannette

Mooi verhaal Tineke. Ook met de dieren zoals de otter, daar heb ik een boek over gelezen, het is een heel interessant dier waar we maar beter zuinig op kunnen zijn. En nog veel succes met alles!

Willy

Prachtig om jou zo een beetje te volgen , lees het met plezier .Een uitdagend leven heb je nu !!!
Liefs uit het koude Friesland .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!