tineke-new-life.reismee.nl

Richting Bath

Vandaag mijn reis vanaf de kust richting historische plaatsje Bath gereden. Wat een drukke wegen hier toch ook in Engeland, dat had ik echt niet verwacht. De wegaanwijzing is ook anders dan in Nederland. Hierdoor ook een stuk omgereden, maar uiteindelijk veilig aangekomen in Whitchurch. Ik had nog geen camping geboekt, ik wilde kijken hoever ik kwam. Daarom volgde ik bordjes 'caravanpark', maar dat bleek een oude boerderij met vaste caravans te zijn. Na een lange autotocht met geconcentreerd rijden wilde ik graag even de benen strekken. Ik besloot bij een van de woningen te vragen of de bewoner misschien een camping in de buurt weet? Het bleek een vriendelijke Engelsman te zijn, ik kan bij de bewoner op zijn oprit staan. Handig het reizen met de camper want ik heb alles bij me, een gevulde koelkast, gasfornuis om op te koken, water en een bed. De man komt met stroomkabel en WiFi code aan. Dus er ontbreekt me aan niets de komende nacht. Ik kwam aanrijden met stralende zon, maar binnen 5 minuten barstte het onweer los. Gauw de ramen maar weer sluiten!

Bath belooft een prachtige plaats om te bezichtigen te zijn. De prijzen voor een camping zijn dan ook aanzienlijk hoger en het wordt geadviseerd om vooraf te boeken. Hier in Engeland is aankomende week een vakantieweek. Pinksterweekend kennen ze niet, volgend weekend is bankholiday, 'end of May' holiday. Het advies opgevolgd en voor 3 dagen een camping geboekt. Op mijn verzoek of ik discount kon krijgen, ik ben tenslotte lid van de NKC club, werd positief gereageerd. Omdat ik alleen kom betaal ik 5 pound minder per nacht, dat scheelt toch weer:-))

Gisteren heb ik een ritje met een stroomtrein langs de kust gemaakt. Vrijwilligers houden de treinen in goede conditie en rijden het traject langs de kust, van Hythe naar Dungeness. De treinen worden met kolen opgestookt, de machinisten zagen dan ook zwart van het roet. Het trekt veel publiek, het was behoorlijk druk. Maar wel ontzettend leuk, ik raakte gezellig aan de praat. Dat is meestal het geval als je alleen reist, er is snel ruimte voor een praatje. Veel mensen zeggen het ook wel moedig te vinden dat ik zo alleen aan het reizen ben. Een 'hug' en een zoen en een veilige reis kreeg ik aan het einde van de rit mee. Lief toch?

Morgen een rit van ca 1,5 uur voor de boeg, naar een camping vlakbij Bath. Daar vandaan kan ik prima op de fiets de historische stad gaan verkennen. Hopelijk valt de meeste regen vandaag en is het hierna weer droog. Vanaf mijn aankomst heb ik overigens alleen maar mooie dagen gehad. Heerlijk gefietst en afgelopen zaterdag de bruiloft van Harry en Meghan bekeken, ik was uitgenodigd bij Engelsen op de camping. Tot nog toe voornamelijk goede ervaringen. Nu even naar binnen voor 'a cup of tea' bij mijn gastheer.


Reacties

Reacties

Anneke

geweldig Tineke, wat fijn dat je allemaal vriendelijke mensen ontmoet, het gaat vast een leuke trip worden. I.v.m. de overname van onze zaak; wil jij even mijn e-mailadres aanpassen: cokenanneke@ziggo.nl

Agaath

Wat fijn om direct al vriendelijke engelsen te ontmoeten. Dat maakt het alleen reizen een stuk leuker. Geniet van het mooie historische Bath. Lekker fietsen!
Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.

Maria

Lieve Tineke, wat heb jij een engelen op je pad! Zo maar ergens aanbellen en een plek op de oprit krijgen, wie maakt dat nu mee? De drukte op de wegen zal wisselend zijn per district, nu even stil staan en genieten op de fiets. Ook ik zie uit naar je volgende belevenissen! Het wordt een heel boekwerk... ?

barbara

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat!

Bianca

Wat leuk al die contacten zo maak hรจ nog wat mee . Mooi verhaal ook. Heel fijne voortzetting.????????โ€โ™€๏ธ?โ€โ™‚๏ธ

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!