tineke-new-life.reismee.nl

De kaarten opnieuw schudden

Zaterdag afscheid genomen van de familie. Dat gaat bij mij nooit zonder de nodige emoties. Ook al is het vrijwilligerswerk, er ontstaat toch snel een verbinding. En ja, ik heb bij hun ook bepaalde verwachtingen geschept, waaraan ik blijkbaar niet heb kunnen voldoen. Dan zijn er onuitgeproken woorden, maar ik voel de spanning. Maar nogmaals, voor mij was de grens bereikt, ik had het er niet meer naar mijn zin. Nu eerst tot mezelf komen en nieuwe plannen maken. De buurman waar ik al weken Engelse les aan geef heeft aangeboden dat ik met de camper bij hem mag staan. Hij woont prachtig in de heuvels midden in de bossen, dus dat doe ik maar een tijdje. Momenteel eerst naar een camping gegaan, vlakbij Girona. Daar is deze week festival met muziek en theater, dat leek me wel een mooie manier om weer tot mezelf te komen. Ik hou enorm van live muziek, dat werkt bij mij altijd enorm helend.

De herfst heeft zich hier ook aangekondigd, vannacht flink onweer met hevige regenval. De temperatuur was rond de 5 graden, de verwarming werkt gelukkig goed. Het is snel warm in de camper, dus geen kou hoeven lijden. Een dagje binnen blijven en mijn 'huishouden' doen. De zomerkleding kan worden opgeborgen en de truien uit de koffer gehaald. Het was een hele uitdaging om uit te zoeken welke kleding ik mee moest nemen in de beperkte ruimte. Tot op heden heb ik nog geen kleding gemist, nette kleding heb ik niet nodig gehad op de miniboerderij. In de verte zie je de Pyreneeen liggen, daar is al een flinke sneeuwlaag op neergedaald. Een prachtig gezicht als de zon erop schijnt. De omgeving is hier echt zo mooi. Elke dag maak ik flinke wandelingen met de honden, je komt geen mens tegen. Dat is in de zomermaanden wel anders vertelde Antigona me, dan zijn er veel toeristen en de bezitters van de vakantiewoningen komen dan ook hier genieten. De rivier stond in het begin van mijn komst hier droog, nu stroomt het water er alweer flink doorheen. De bomen krijgen de herfstkleuren en eetbare paddestoelen schieten de grond uit.

Deze week wordt hier halloween gevierd, vanaf morgen zijn alle scholen gesloten. Of dat met elkaar te maken heeft weet ik niet precies, maar deze camping is wel volgeboekt. Veel mensen uit Barcelona komen dan een lang weekend de natuur opzoeken. Ik ga het meebeleven, hopelijk stopt het wel met regenen, want het hoost hier flink. Niet leuk als een feest in het water dreigt te vallen.

Reacties

Reacties

Agaath

Na regen komt zonneschijn. Hier wel tenminste. Wat fijn dat je terecht kunt bij de buurman. Zo kun je nog een poosje genieten van de mooie natuur daar.
Het is voor jou weer even bijkomen na het emotionele afscheid van het gezin waar je zo intens mee samen bent geweest. Wat knap dat je in Spanje Engelse les geeft.

Ik wens je een zonnetje en een mooie feestweek toe om je zinnen te kunnen verzetten.

Ina

Vandaag schijnt hier de zon, maar fris is het wel. Bij jouw is het weerbeeld anders, een beetje kouder en ook een beetje triest, zoals ik het begrijp. Dan valt het allemaal niet mee. Gelukkig heb je lekker de verwarming aan in de Camper, je eigen mobiele woning. Maar desondanks is het natuurlijk een beetje naar gevoel, afscheid nemen is nooit zo leuk, terwijl je met hart en ziel hebt gewerkt.
Heb je plannen voor de komende weken? Of ga je gewoon een beetje dagelijks kijken hoe de dag komt?
Tot spoedig op jouw reisverhaal.
Van Ina

Maria

Fijne week daar ondanks dat het nu regent en kouder is geworden. Neem een paraplu mee en lekker warm aankleden. Hier zijn de zomerkleren ook weer opgeborgen en de truien tevoorschijn gehaald. De palletkachel verwarmt nu de keuken, en de warmtepomp de rest van het huis. Daarmee hopen we het gasverbruik flink te verminderen en Groningen een stukje ‘veiliger’ te maken ?. Jouw gasflessen zullen nu wel snel leeg raken nu je moet verwarmen? Lukt het met het verwisselen? Dat leek je een hele klus zei je tegen mij.
Veel liefs ??

Jeannette

Wat een grote verandering, ik kan me voorstellen dat je even tot jezelf wilt komen. Gelukkig ben je veel buiten, de natuur geneest. Ik wens je een heel
mooi festival en heel veel goeds!
Hartelijke groet, Jeannette

Han

Hoi ? Tineke ja het kan flink regenen ☔ in Spanje wij hebben dat meegemaakt bij Pamplona twee dagen alleen maar regen. Heb het verhaal weer aan moeder voorgelezen zo blijft zij ook op de hoogte. Wij hebben ook op een camping gestaan bij Girona misschien wel de zelfde het was bij een varkens boer.Groetjes en rustig aan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!